Els smartphones, tablets, ordinadors portàtils i altres dispositius electrònics no són el negoci principal de HUAWEI, encara que costi creure-ho. De fet, ho són les xarxes i la infraestructura de telecomunicacions; és un dels tres gegants globals, al costat de Nokia i Ericsson, al sector. Tanmateix, la companyia xinesa es dedica a moltes altres coses, com a l'energia verda, salut digital i mobilitat elèctrica.

Si bé no fabrica directament vehicle, ajuda a desenvolupar-los a altres firmes, proporcionant sistemes d'infoentretenimiento, sensors i programari relacionat amb l'automoció intel·ligent. Sabent això, no ens hauria d'estranyar que HUAWEI també estigui involucrada en la primera instal·lació de supercàrrega de 100 MW del món per a camions elèctrics, demostrant que encara té molt a dir quant als cotxes elèctrics i tecnologies de càrrega per a ells.

El projecte de HUAWEI representa una important inversió en logística electrificada. Desenvolupat per Sichuan Yuanqi Xingguang Digital Energy Technology, amb una inversió aproximada de 20,9 milions de dòlars (gairebé 18 milions d'euros), serveix com a centre de demostració per al transport de materials a granel de mitja i talla distància dins de les mines de sorra i grava de Beichuan.

L'estació pot atendre fins a 700 camions elèctrics pesats al dia

La innovadora estació compta amb una capacitat total de 100 MW. Inclou 18 badies de supercàrrega d'1,44 MW cada una, i 108 badies de 600 kW. Té capacitat per atendre fins a 700 camions pesats elèctrics al dia, la qual cosa, en teoria, permetria subministrar més de 300 mil kWh de càrrega diària. Per si fos poc, la instal·lació també incorpora gairebé 1 MW de capacitat solar a través d'una cotxera fotovoltaica i dues unitats d'emmagatzemament d'energia eòlica i líquida de 215 kWh per a refrigeració intel·ligent i equilibri energètic.

La instal·lació de càrrega és compatible amb els models de supercàrrega "3.5C", el que permet als conductors augmentar l'autonomia en, aproximadament, 100 quilòmetres amb tan sols cinc minuts de càrrega. Per als propietaris dels camions, es projecta un estalvi d'energia de 0,21 dòlars per milla, la qual cosa es tradueixen en un estalvi anual d'aproximadament 21 mil dòlars per vehicle.

El projecte de HUAWEI s'integra perfectament amb la xarxa elèctrica; en lloc de consumir grans quantitats d'electricitat, utilitza la solució de la firma, que combina energia fotovoltaica intel·ligent amb l'emmagatzemament d'energia en xarxa per crear una microxarxa de "font-xarxa-càrrega-emmagatzemament". Per això, pot funcionar tant connectat a la xarxa com independent, garantint un servei estable fins i tot durant caps de demanda o talls de subministrament locals.

D'altra banda, l'estació de càrrega incorpora la tecnologia de Central Elèctrica Virtual (VPP), la qual cosa li permet interactuar de forma intel·ligent amb la xarxa elèctrica. Així, maximitza el consum d'energia renovable i optimitza els programes de càrrega. No només es redueixen els costos operatius mitjançant l'arbitratge de caps i valls, sinó que també genera noves fonts d'ingressos per als operadors.