La polèmica ha saltat amb una de les marques de les quals més es comenta, OnePlus. La companyia fa ostentació del seu últim smartphone, el OnePlus 13, amb una claríssima invitació al seu web a què el submergim en l'aigua sense problema amb el lema "llest en tota mena de climes" i "experimenta els nivells més alts de resistència a l'aigua i a la pols" al·ludint a la certificació IP69 i IP68 de les seves terminals.
Al competitiu mercat dels smartphones, les estratègies publicitàries juguen un paper crucial per destacar les característiques dels dispositius. Recentment, OnePlus ha llançat una campanya per al seu model OnePlus 13, en la qual es mostra el telèfon completament submergit en aigua. Aquestes imatges han suscitat interrogants sobre si reflecteixen fidelment la resistència a l'aigua del dispositiu o si, al contrari, podrien considerar-se publicitat enganyosa.
Certificacions de resistència a l'aigua en smartphones
La resistència a l'aigua als telèfons mòbils es mesura comunament a través de certificacions IP (Ingress Protection). Aquestes certificacions indiquen el grau de protecció contra l'ingrés de pols i aigua. Per exemple, una classificació IP68 suggereix que el dispositiu és resistent a la pols i pot suportar immersions en aigua dolça a una profunditat de fins a 1,5 metres durant 30 minuts.
És essencial que els consumidors comprenguin que aquestes proves es realitzen en condicions controlades i no necessàriament repliquen situacions quotidianes. Factors com la temperatura de l'aigua, la pressió o la presència de substàncies químiques poden influir en l'efectivitat de la resistència a l'aigua. A més, el desgast natural del dispositiu pot disminuir la seva capacitat de resistir l'entrada de líquids amb el temps.
Anàlisi de la publicitat del OnePlus 13
Les imatges promocionals del OnePlus 13 presenten el dispositiu submergit en aigua, la qual cosa podria portar els consumidors a assumir que el telèfon és completament impermeable. Tanmateix, és fonamental que les empreses proporcionin informació clara i precisa sobre les capacitats reals dels seus productes. Si bé les representacions visuals poden ser impactants des del punt de vista publicitari, han d'estar recolzades per especificacions tècniques verificables i advertències adequades per evitar malentesos.
En el cas del OnePlus 13, és recomanable que els usuaris revisin les especificacions oficials del fabricant i les condicions de garantia relacionades amb danys per líquids. Això permetrà una comprensió més precisa del que el dispositiu pot suportar i ajudarà a evitar situacions en les quals la garantia podria no cobrir certs danys.
La publicitat que mostra dispositius electrònics en situacions extremes, com la immersió en aigua, s'ha de manejar amb cautela per no induir a error als consumidors. És responsabilitat dels fabricants garantir que les seves campanyes reflecteixin amb precisió les capacitats dels seus productes i proporcionar informació detallada sobre les limitacions i cures necessàries. Per la seva part, els usuaris han d'informar-se adequadament i no basar les seves expectatives únicament en imatges promocionals, sinó també en les especificacions tècniques i recomanacions oficials del fabricant.