Carregant...

Per què Apple ha fet un anunci sorprès de nous Mac? El dubte sorgeix perquè no som en l'època habitual i resulta encara més estrany tenint un esdeveniment a les portes en ple setembre. Els nous Mac solen presentar-se a l'octubre o fins i tot al novembre quan el calendari de llançaments ve molt ajustat. No obstant això, la resposta està estretament lligada a la IA.

Segons un informe publicat per The Information, l'anunci respon a l'enorme interès de les empreses per disposar de l'últim hardware per a tasques d'intel·ligència artificial. Els dos equips anunciats, el Mac Studio i el Mac mini, encaixen a la perfecció en aquesta equació. Tampoc és una sorpresa que Apple estigués treballant en el seu processador més potent, l'M5 Ultra, que s'ha fet oficial amb aquest llançament per respondre a una demanda d'IA en tota regla.

La IA motiva el llançament anticipat dels nous Mac

Resulta cridaner afirmar-ho, ja que la mateixa companyia de Cupertino es va veure sobrepassada internament per aquest assumpte. Apple Intelligence i la gran renovació de Siri es van veure compromeses fins al punt d'haver de refer-se des de zero. Dos anys després de l'anunci inicial, comencem a veure les primeres pinzellades oficials orientades a l'usuari final. Els xips Apple Silicon i els de la sèrie A habituals estan llestos per fer front a aquesta càrrega de treball en els iPhone, iPad i Mac.

Apple recull ara l'èxit que va sembrar el 2020 quan va oficialitzar la transició d'Intel als seus propis processadors ARM; sembla que ja preveien cap on es decantaria la balança i el moviment va ser magistral. Hi ha una demanda molt concreta sobre aquests models orientats a la IA, i Apple es va encarregar de captar l'atenció del sector corporatiu després de demostrar com diversos Mac Studio poden interconnectar-se per formar un únic sistema ultrapotent, capaç d'executar qualsevol model d'IA d'última generació.

El Mac més potent del mercat, el Mac Studio amb M5 Ultra

Va ser una aposta gairebé a cegues des de fa mesos, destacant el gir estratègic d'ambdós equips en un esdeveniment orientat a l'entorn empresarial. Apple no preveia una adopció tan accelerada; prova d'això és que, fins fa molt poc, no disposaven d'un equip dedicat en exclusiva a clients corporatius quant a enginyeria ni amb personal especialitzat en la relació amb desenvolupadors dins de l'àmbit de la IA empresarial. Malgrat això, els de Cupertino ja tenen socis com WebAI o Mount Thor, que ofereixen eines i entorns d'execució optimitzats per al hardware d'Apple.

Amb tot, Apple podria tenir problemes per satisfer la demanda empresarial en un moment en què la competència estreny. La principal alternativa per a aquests clients és acudir a Nvidia amb el seu equip DGX Spark, similar al Mac mini en el seu format compacte, per la qual cosa a Apple hauran de treballar a marxes forçades per respondre a l'onada de demanda que està generant la intel·ligència artificial.