Carregant...

D'acord amb informació de Bloomberg, la calma torna a Cupertino, almenys en les accions de la companyia. Recordem que actualment, Apple va demandar OpenAI pel robatori de secrets per part d'exempleats que avui treballen per a la marca de Sam Altman. Això va sacsejar pràcticament el cap de setmana tot l'entorn tecnològic. Per si no fos prou, setmanes abans es va anunciar una pujada de preus en els productes, cosa que no ha estat rebuda de bona forma.

Per fortuna, des del seu pitjor dia a la borsa en més d'un any, les accions es van recuperar un 15%, sumant gairebé 600 mil milions de dòlars des del 25 de juny, recuperant el valor de l'acció a un número rècord. És una cosa increïble, considerant que la IA continua sent el focus d'atenció més important, per la qual cosa s'ha invertit i de quan podria arribar aquest anhelat retorn d'inversió. El fet d'invertir per l'accés a models d'IA a Google dona un vot de confiança a Apple amb els inversors i ho veuen com un avantatge.

Apple recupera el seu territori acostumat en borsa, novament amb xifres rècord

Sembla que la presentació principal de WWDC no va ser mel sobre flocs, res sorprenent per al que s'esperava. Va ser allà quan va començar la caiguda d'accions. El 25 de juny va ser el dia més tràgic considerant l'augment de preus; va ser la caiguda borsària diària més gran des d'abril de 2025. Les accions van tancar amb un valor de 275,15 dòlars. Podria haver-hi un efecte similar, encara que tot és una paradoxa. Aquest any es llançaran tres models d'iPhone: 18 Pro, 18 Pro Max i l'iPhone Ultra. Aquí podria ser el moment on s'anunciï la pujada de preus.

Apple segueix guanyant quantitats ingents de diners

L'iPhone Ultra podria ser important; la previsió d'aquest any és de 10 milions d'unitats, per la qual cosa s'espera que podria haver-hi escassetat en cas de tenir un èxit semblant al del MacBook Neo en volum de vendes. Respecte a les accions, acumulen una alça del 16% en aquest any. Té el millor rendiment comparat entre els anomenats 'set magnífics' dels gegants tecnològics, que són Amazon, Alphabet, Meta, Microsoft, Nvidia i Tesla. El preu de l'acció va tancar divendres en 315,32 dòlars, per sota del màxim històric de 317,40 dòlars que estava al juny. El dia d'avui dilluns 13 de juliol de 2026, l'acció s'està acostant als 318 dòlars; al moment d'escriure aquest article, va començar en 317,90.

Per al moment en què es llanci l'iPhone 18 Pro i l'iPhone Ultra, podria dir-se que Apple estarà amb bona salut tant a la borsa com en les seves finances, esperant aconseguir una nova etapa rècord de vendes. El repte serà saber si podrà fer-ho malgrat un augment de preus que sembla ser imminent en aquesta gamma de productes.