Després del gran anunci de sortida a borsa per part de SpaceX, s'ha donat un esdeveniment bastant inesperat que té a veure amb més negocis per part d'Elon Musk. El curiós és que es tracta de fer negocis amb qui podria pensar-se que és un competidor, un enemic en el mercat de la IA. Ni més ni menys que Google pagarà una xifra de 920 milions de dòlars. Això es deu al fet que la companyia de Mountain View ha recorregut a la infraestructura de xAI, que és la que domina a SpaceX.
Google actualment està sotmesa a una pressió bastant forta si recordem que ha fet llançaments atractius respecte a IA i a noves capacitats per a tots els seus usuaris. En aquest cas, requereixen un reforç per a la capacitat de còmput en el núvol per a Google Enterprise. xAI té un poder bastant gran si considerem les instal·lacions equipades amb 110.000 GPUs de Nvidia, a més de CPU i memòria.
Un acord que li va bé a ambdues companyies; és millor tenir els teus enemics més a prop
Google ja no té més centres de dades propis per destinar al seu sector de negocis; és per això que necessita més capacitat per continuar operant i sap que SpaceX podria tenir la resposta essencial. L'acord milionari començarà a fer efecte a partir d'ara, però en imports reduïts. La quantitat citada dels 920 milions de dòlars s'efectuarà fins a l'octubre d'aquest any.
El que es necessita per començar és una transició i preparació, perquè Google pugui familiaritzar-se amb el que ja existeix a SpaceX. És un acord una mica llarg, ja que és fins al juny de 2029. És una renda d'infraestructura de computació que podria acabar tan aviat com qualsevol ho decideixi. Existeix una clàusula que indica que qualsevol de les dues entitats de negoci pot rescindir el contracte a partir del 31 de desembre amb un preavís de 90 dies.
Google ja ha anunciat la inversió de 185.000 milions de dòlars en els seus centres de dades, quantitat que continuarà augmentant considerant les xifres que li lliuri a SpaceX just abans d'octubre. En declaracions obtingudes per CNBC, és una aliança molt puntual on Google necessita una resposta immediata a curt termini per satisfer la demanda del seu servei d'IA mitjançant subscripció per a grans empreses. És un acord que sens dubte sorprèn totalment perquè Google és un dels grans referents d'IA.
Això parla que els negocis són negocis; si no és possible satisfer tota la demanda amb el que es té d'IA, es buscarà a tota costa el potencial que tingui qualsevol altra empresa. Això també ens indica el volum de clients que té l'empresa propietat de Gemini, sobretot per evitar possibles fallades a futur. Veurem si la col·laboració es duu a terme de manera exitosa, sobretot sense sobresalts del magnat Elon Musk que sol sempre fer parlar, aquesta vegada no hauria de ser l'excepció.
