Encara que falten pocs 2 dies perquè alguns afortunats tinguin a les seves mans el HomePod - recorda que aquesta és la llista de països en els quals estarà a la venda pel moment -, alguns experts en Apple ja han tingut l'oportunitat de provar el HomePod, el nou i intel·ligent altaveu de la poma mossegada.

Amb el HomePod, Apple s'obre a un nou mercat en el qual Amazon, Google o fins i tot Sony ja han colpejat primer. Apple arriba tard, però potser l'espera hagi valgut la pena. A falta que l'usuari pugui tenir-lo a les seves mans i valorar-lo, aquesta és l'opinió de les veus expertes a nivell internacional.

Per el moment sabem que Apple s'ha centrat molt en l'experiència musical, però que el seu smart speaker compta amb certs desavantatges respecte a la competència, entre elles, inicialment s'ha destacat el seu ecosistema limitat, la compatibilitat i el seu preu.

Et pot interessar | 1 de cada 5 persones que llegeixin això es compraran un HomePod

New York Times

El New York Times va dur i a la zona de flotació del HomePod ressaltant-ne el preu: 349 dòlars, gairebé el triple que els seus competidors, cosa que fa que els resulti complicat de recomanar.

Siri del HomePod no funciona ni tan sols com a l'iPhone

Sense embuts, el diari nord-americà assenyala que Siri no està a l'altura més enllà de proporcionar certa interacció. I és que a dia d'avui, Alexa i Google Assistant van per davant de l'assistent virtual d'Apple. I és més, asseguren que funciona pitjor que en l'iPhone.

Wall Street Journal

Per al WSJ, si tens Apple Music, no hauries de pensar-t'ho dues vegades: el HomePod és el millor per a tu, encara que de nou tornen a insistir en el preu i els assistents virtuals.

I és que el Sonos One ve amb Alexa i aviat podràs seleccionar fins i tot Google Assistant, a més pots usar Apple Music amb ell i costa la meitat que el HomePod.

És taxatiu respecte a la intel·ligència de l'HomePod. Així, s'atreveix a dir:

Si cerques l'altaveu intel·ligent més intel·ligent, no és l'HomePod.

Però si ets un sibarita musical, reconsidera-ho.

The Verge

D'acord amb la popular web The Verge, l'HomePod és un gadget destacable que fa que la música soni millor que qualsevol altre altaveu intel·ligent del mercat.

Però si no vius en un ecosistema conformat íntegrament per Apple i no prioritats el so per damunt de tot, The Verge recomana altres altaveus intel·ligents que sonen gairebé tan bé però ofereixen més serveis.

CNET

Des de CNET es assenyala directament el seu assistent virtual i les seves mancances. I és que a dia d'avui, Siri està per darrere d'Alexa o Google Assistant.

En Siri no sap fer bromes, jugar a jocs o encendre un Apple TV!

La Siri es queda enrere i això en un altaveu intel·ligent, es nota. Tasques com encendre un Apple TV, posar el teu programa favorit de Netflix, etc., es veuen minvades per les limitacions de la Siri. Així mateix, el HomePod tampoc suporta fer trucades directes o fixar una cita al calendari.

Per si no n'hi hagués prou, com tinguis ginys d'Android, ja te'n pots oblidar. A CNET també insisteixen en una cosa: Apple encara no ha habilitat les tan necessàries funcions estèreo i multiromm amb AirPlay 2.

iMore

A iMore no són tan durs i simplement es limiten a dir que el HomePod no és perfecte. Compta amb limitacions i farà feliços aquells usuaris amb un ecosistema d'Apple, complint les seves expectatives. A més, com és sant i senya d'Apple, configurar-lo i usar-lo és increïblement senzill. I de nou esRessalta la teva increïble qualitat de so.

TechCrunch

De nou, TechCrunch també es recorda de l'ecosistema d'Apple, recomanant-lo sobretot a aquells usuaris que tinguin contractat Apple Music - o el vagin a tenir -, siguin exigents en l'apartat de la qualitat de l'àudio i estimin el disseny d'Apple: simplicitat i minimalisme al poder.

Buzzfeed

Terminem el nostre repàs amb el web Buzzfeed, que tampoc és molt benevolent amb l’HomePod. De fet llancen una de les crítiques més dures que hem llegit:

L’HomePod no té en compte com la gent vol utilitzar els altaveus intel·ligents.

Això sí, funciona genial en l'òrbita d'Apple, però no fora d'ella. És a dir, en el món real on la gent té telèfons Android o Spotify. Demolidor. Per a Buzzfeed, aquesta és la diferència entre un bon altaveu intel·ligent i un magnífic.

Et pot interessarAquest és el major problema de l'HomePod

Conclusions

És clar que fins que no tingui l'HomePod a les meves mans, no podré llançar una opinió fonamentada, però com sempre, dependrà de les teves circumstàncies personals.

Ja sabem que el seu disseny és exquisit i compta amb l'increïble experiència d'ús que proporciona Apple, la qual cosa és una garantia. La encara absència d'AirPlay 2 és perdonable, si bé és qüestió de temps que Apple l'implementi en una actualització pròximament.

I és que el HomePod és l'altaveu intel·ligent definitiu... si el teu ecosistema és 100% Apple.

Tanmateix, que no sigui compatible amb Android o amb Spotify sí que són raons de pes per pensar-s'ho dues vegades la seva adquisició. Això sí, si el teu ecosistema és Apple i t'has decantat per Apple Music en lloc de Spotify, no t'ho pensis dues vegades i compra el millor altaveu des del punt de vista del so.