TikTok i els seus usuaris han viscut unes últimes hores frenètiques als Estats Units. L'app va ser oficialment prohibida per suposadament recopilar dades dels usuaris americans i enviar-les a la Xina, suposant una amenaça per a la seguretat nacional. Tanmateix, aquesta prohibició només ha durat 14 hores, ja que Trump ha aconseguit una pròrroga per a l'app.
Apple es va veure obligada a retirar l'aplicació de l'App Store i els que la tenien descarregada van veure un missatge d'error en obrir l'aplicació. Fent impossible reproduir contingut.
D'acord amb els nostres proveïdors de serveis, TikTok està en procés de restaurar el servei. Agraïm al president Trump per proporcionar la claredat i la seguretat necessàries als nostres proveïdors de serveis que no s'enfrontaran a sancions en proporcionar TikTok a més de 170 milions de nord-americans i permetre que més de 7 milions de petites empreses prosperin. És una posició ferma a favor de la Primera Esmena i en contra de la censura arbitrària. Treballarem amb el president Trump en una solució a llarg termini que mantingui TikTok als Estats Units.
Els Estats Units va llançar una llei per prohibir TikTok que Trump ha aturat momentàniament
Tot i així, TikTok haurà de fer un canvi important si vol romandre als Estats Units. La nova idea de Trump és que la matriu estatunidenca de l'aplicació propietat de ByteDance tingui almenys un propietari nord-americà del 50% de la companyia. Abans l'administració havia exigit que l'empresa s'hauria d'haver venut al 100% a una companyia estatunidenca.
Demano a les empreses que no permetin que TikTok es quedi a les fosques! Dilluns emetré una ordre executiva per estendre el període de temps abans que les prohibicions de la llei entrin en vigor, perquè puguem arribar a un acord per protegir la nostra seguretat nacional. L'ordre també confirmarà que no hi haurà responsabilitat per a cap empresa que hagi ajudat a evitar que TikTok es quedi a les fosques abans de la meva ordre.
Els nord-americans mereixen veure la nostra emocionant presa de possessió dilluns, així com altres esdeveniments i converses. M'agradaria que els Estats Units tinguessin una participació del 50% en una empresa conjunta. En fer això, salvem TikTok, el mantenim en bones mans i li permetem que continuï funcionant. Sense l'aprovació dels Estats Units, no hi ha Tik Tok. Amb la nostra aprovació, val centenars de milers de milions de dòlars, potser bilions.
Per tant, la meva idea inicial és una empresa conjunta entre els propietaris actuals i/o nous propietaris mitjançant la qual els Estats Units obtinguin una participació del 50% en una empresa conjunta establerta entre els Estats Units i la compra que triem.
De moment, sembla que l'aplicació ha tornat a funcionar normalment als Estats Units, però continua sense estar disponible a l'App Store. És d'esperar que quan Trump juri el seu càrrec avui i emeti aquesta ordre executiva, Apple retorni la popular aplicació. LA relació entre Trump i Apple sembla ser bastant cordial aquesta vegada, fins i tot s'indica que Tim Cook podria acudir a la presa de possessió.
