Es fabrica a Galícia, més en concret a les drassanes Aister de Moaña (Pontevedra), supera folgadament els 60 nusos –que equivalen a 111 km/h- gràcies als seus dos motors intraborda de 1.800 CV cada un, està fabricada en alumini i, de segur, a Sito Miñanco li hauria encantat tenir-ne una; però no va si és possible: la llanxa a què ens referim servirà per a just el contrari del que li hagués agradat a qui va ser president del Joventut Cambados. I serà així perquè es tracta de la nova embarcació amb què es dota el servei marítim de la Guàrdia Civil.

 

230123 PatrulleraAISTER 6145 scaled
 

Llanxa interceptora d'altes prestacions

La Llanxa Interceptora d'Altes Prestacions H60, que així s'anomena, està a punt ja per començar a operar a la Badia d'Algesires i passa per ser la més ràpida de la seva classe. De moment, s'ha testat ja a la Ria de Vigo amb resultats excel·lents, explica Aister. És, a més, una llanxa sostenible, perquè l'alumini del casc d'aquesta embarcació de 18 metres d'eslora i 4,5 de mànega és reciclable. Destaca, igualment, per la seva maniobrabilitat: pot parar-se per complet, encara que vagi a màxima velocitat, a 36 metres.

Com és per dins?

Inclou dos posts de comandament (un d'exterior i un altre interior, ambdós dotats de seients ergonòmics amb amortiment), disposa d'un habitacle confortable i asilat tèrmicament i acústicament i disposa de prou espai per a quatre tripulants. Compte, també, amb cabines i cuina per a singladures de durada mitjana i llarg. De moment, només hi ha una unitat en servei, però la Guàrdia Civil ha encarregat un total de tres unitats. Cada llanxa costa 1,87 milions d'euros i la segona té ja destinació: Huelva.