Si iOS 18.1 ja serà una actualització important, iOS 18.2 no es quedarà enrere. Apple ha llançat la primera beta d'iOS 18.2 i serà una actualització carregada de novetats. L'actualització no només inclou novetats per a Apple Intelligence com Genmoji o Image Playground, també arriba amb moltes altres millores importants per a l'iPhone.
Esperem que iOS 18.1 es llanci oficialment per a tots els usuaris de l'iPhone la setmana que ve, però abans de fer-ho Apple ha sorprès amb la beta d'iOS 18.2, una actualització que hauria d'arribar al llarg del mes de desembre, abans de finalitzar l'any.
Totes les novetats d'iOS 18.2 beta 1
La llista de novetats que inclou la primera beta d'iOS 18.2 és llarga, tot i que és cert que les relacionades amb Apple Intelligence continuen estant restringides, tot i que s'han ampliat els països on està disponible. Aquesta primera beta només és compatible amb els iPhone 15 Pro, iPhone 15 Pro Max, iPhone 16, iPhone 16 Plus, iPhone 16 Pro i iPhone 16 Pro Max.
Novetats d'Apple Intelligence
- Image Playground: aquesta app, que també està integrada a Missatges, et permet crear imatges a partir de descripcions i fotos teves o dels teus amics.
- Image Wand: aquesta funció et permet afegir imatges al que has escrit a l'app de Notes. Si fas servir un iPad, pots fer un esbós ràpid amb l'Apple Pencil i amb Image Wand es transformarà en una cosa més elaborada.
- Genmoji: dissenyat per crear emojis personalitzats. És semblant a Image Playground, però en versió mini, a la mida d'un emoji. Els que tinguin iOS 18.1 poden veure els Genmojis i obtenir informació sobre ells, però només es poden crear a iOS 18.2. En versions anteriors d'iOS, apareixeran com una imatge.
- Siri amb ChatGPT: Siri pot passar les teves peticions a ChatGPT, però és opcional. No necessites un compte, i el que li demanis a Siri es pot enviar a ChatGPT si així ho prefereixes. ChatGPT té informació més avançada que Siri i pot generar imatges i text.
- Intel·ligència Visual: als iPhone 16, la Intel·ligència Visual t'ajuda a identificar objectes i llocs al teu voltant. Mantén premut el botó de Control de Càmera per activar-la i apunta amb l'iPhone a alguna cosa. Pots obtenir horaris i ressenyes si apuntes a un restaurant, copiar text, llegir en veu alta, cercar a Google, fer preguntes a ChatGPT sobre el que veus, i molt més.
- Eines d'Escriptura: la funció de Reescriptura ja no està limitada a tres estils. Ara pots descriure el to o contingut que desitges, com utilitzar paraules més dinàmiques o convertir un correu electrònic en un poema.
- Idiomes i regions: a iOS 18.2, Apple Intelligence ara és compatible amb l'anglès d'Austràlia, el Canadà, Nova Zelanda, Sud-àfrica i el Regne Unit, a més de l'anglès dels EUA, la resta del món haurem de seguir esperant.
Apps predeterminades
A iOS 18.2 disposem d'una secció especial als Ajustos per configurar les aplicacions predeterminades. Aquesta secció es troba a Ajustos > Aplicacions > Aplicacions per defecte, als països europeus tenim l'opció de canviar més aplicacions per defecte, substituint les d'Apple. Aquestes són les opcions:
- Botiga d'aplicacions.
- Correu electrònic.
- Missatges.
- Telèfon.
- Filtre de trucades.
- Navegador web.
- Contrasenyes.
- Teclat.
Novetats per a la Unió Europea
iOS 18.2 també incorpora novetats exclusives per als iPhone dels països de la Unió Europea. Concretament tenim 2 millores:
- Motors personalitzats per als navegadors web: tots els navegadors per a iPhone utilitzen el motor WebKit d'Apple, cosa que ja pot canviar a partir d'ara en les aplicacions que es distribueixin a Europa. Tot i que a la resta del món, Apple encara requereix que els navegadors web per a iPhone i iPad estiguin basats en WebKit.
- Eliminar més aplicacions del sistema: des de fa temps podem eliminar algunes aplicacions per defecte d'iOS, però no totes. A partir d'iOS 18.2, els usuaris de la UE també podran eliminar aplicacions com App Store, Càmera, Safari, Missatges i Fotos.
Altres novetats
- Límits de volum: dins de Configuració > Sons i vibracions tenim un nou ajust anomenat Límit de volum que ens permet definir el volum màxim al qual l'altaveu de l'iPhone pot reproduir l'àudio. Aquest límit no afectarà les trucades de telèfon, FaceTime, alarmes i altres tipus de sons del sistema.
- Millores en les notes de veu: l'app ara és més professional, podent superposar dues gravacions d'àudio, amb opcions per separar i editar capes.
- Centre de control: tenim un nou botó disponible per escriure a Siri, això també es pot assignar al Botó d'acció o als botons de la pantalla de bloqueig.
- App Store: a la botiga d'apps hi ha una nova opció per desactivar les previsualitzacions de jocs a la interfície d'Apple Arcade.
Aquestes són totes les novetats de la primera beta d'iOS 18.2, una actualització molt important que arribarà a finals d'any i portarà Apple Intelligence a més llocs. Esperem que amb iOS 18.3 la IA d'Apple arribi a més idiomes.