Des dels principis de l'any passat portem sentint rumors sobre un nou HomePod que inclouria una pantalla. Aquest nou dispositiu promet molt, tot i que encara no coneixem moltes de les funcions que odia incorporar, ni tampoc sabem per quin disseny apostarà Apple. Tanmateix, hi ha moltes coses que n'esperem ja que podria revolucionar aquesta categoria de dispositius.

El HomePod és un dels dispositius menys atractius del catàleg d'Apple per la seva escassa evolució, amb prou feines tenim dos models i estan molt centrats en els qui tenen diversos dispositius d'Apple. L'arribada d'un model amb pantalla podria canviar per sempre el HomePod, fent-lo molt més atractiu.

Pantalla d'unes 7 polzades

Els rumors diuen que aquest nou model d'HomePod comptarà amb una pantalla de aproximadament 7 polzades, una mida semblant a la d'un iPad mini. Tot i que no es descarta que el dispositiu pugui arribar en més mides, cosa que ja tenim disponible en la competència.

La pantalla serà l'eix principal d'aquest nou HomePod, que canviarà per complet l'experiència d'ús. Els HomePod sempre s'han controlat per al veu i el panell que tenen simplement indica si s'està reproduint música, el nivell de volum o si Siri està activa.

No sabem com serà aquest HomePod amb pantalla, hi ha moltes opcions de disseny

Càmeres per potenciar FaceTime i la seguretat

Aquest nou HomePod no només tindrà una gran pantalla, també usarà càmeres per primera vegada en aquest dispositiu. Això potenciarà sense cap dubte FaceTime i també permetria utilitzar aquestes càmeres com a vigilància per a la nostra llar. Per la qual cosa s'ampliarien les funcions del dispositiu. Seria també interessant que usés FaceTime per reconèixer l'usuari que li està parlant.

Nou sistema operatiu

Apple està preparant un nou sistema operatiu per a aquest HomePod, ja que l'ús d'una pantalla canviarà per complet el dispositiu. Es parla de un sistema operatiu anomenat homeOS, que podria utilitzar-se també en altres futurs dispositius per a la llar, i que deriva de tvOS tot i que, necessàriament, tindrà alguns canvis.

Apple Intelligence al poder

La IA de la companyia ha d'arribar a tots els dispositius de la companyia, però els HomePod actuals no són compatibles en aquests moments amb Apple Intelligence. Per això és molt probable que aquest nou HomePod amb pantalla inclogui un xip A18 com el dels iPhone 16, que serà molt més potent i també compatible amb totes les funcions d'Apple Intelligence, incloent-hi la nova Siri.

¿Una nova categoria de dispositius?

Tot i que el coneixem com a "HomePod amb pantalla", aquest dispositiu podria inaugurar una categoria completament nova dins d'Apple. S'han trobat referències en el codi de diferents sistemes operatius a un dispositiu conegut com a "HomeAccessory17,1", per la qual cosa és probable que Apple no el denomini "HomePod", encara que sigui un altaveu.

També s'ha rumorejat que Apple està preparant un robot per a la llar, que podria ser similar en funcions a aquest HomePod amb pantalla. Aquest podria ser el primer dispositiu d'aquesta nova categoria de productes per a la llar d'Apple.