Quan Apple va presentar iOS 26, el que més va sorprendre va ser el seu canvi de disseny, apostant per un nou llenguatge basat en el vidre, les transparències i els reflexos. Liquid Glass té milers de detalls i, encara que alguns l'han criticat, crec personalment que era un canvi necessari i que ha modernitzat el programari d'Apple. Un canvi que tots teníem clar que alguna marca Android acabaria copiant.

I aquesta primera marca a "inspirar-se" en iOS 26 i en Liquid Glass ha estat Vivo. El fabricant xinès ha mostrat la seva última actualització del sistema operatiu, OriginOS 6, on veiem els mateixos botons arrodonits i l'aspecte de vidre translúcid d'iOS 26. Veient el vídeo, estic segur que molts usuaris podrien confondre's.

Vivo copia iOS 26 en la seva última actualització

Tot i que Vivo asseguri que s'ha inspirat en l'aigua, que casualment també és translúcida, crec que no hi ha gaires dubtes que Apple ha tingut molt a veure en aquest disseny. En el vídeo veiem molts elements que són pràcticament idèntics als que tenim a iOS 26.

Començant pel rellotge translúcid de la pantalla de bloqueig, que podem modificar de manera molt similar a la d'iOS 26, i seguint per molts elements de la interfície. Els ginys, el Centre de control, la Dynamic Island, les notificacions, l'efecte 3D que vam veure amb les escenes espacials d'iOS 26, l'animació de l'assistent, que és idèntica a la de Siri, i fins i tot els fons de pantalla.

Apple sempre ha servit de font d'inspiració per a moltes marques i no tenia cap dubte que succeiria el mateix amb Liquid Glass. No han trigat massa, iOS 26 es va llançar oficialment fa menys d'un mes i ja tenim un sistema operatiu fortament inspirat en el seu disseny. Encara que Vivo sigui una marca petita, forma part del grup més gran de marques xineses de telèfons intel·ligents amb marques com Oppo, OnePlus i Realme. Veurem si aquestes també acaben inspirant-se en iOS 26.