La Xina s'ha convertit al principal país productes de vehicles elèctrics. Els seus cotxes no només estan a l'última en disseny i prestacions, sinó també en preu: solen ser més «barats» que els de fabricants europeus o nord-americans convencionals. Fins i tot Xiaomi, el gegant de la telefonia mòbil, va fer el salt al sector fa uns mesos amb el SU7, i ja ho està preparant tot per anunciar el YU7 per la porta gran.

Algunes de les marques de vehicles elèctrics xineses més potents són BYD (ha desbancat a Tesla a Austràlia), NIO (té un model amb sistema de bateries intercanviables en tot just tres minuts), Zeekr (submarca de Geely), Xpeng Motors i Li Auto, que s'ha guanyat una bona reputació al mercat pels seus interiors prèmium i tecnologia d'avantguarda.

De fet, Li Auto acaba de presentar els seus nous cotxes de tipus crossover EREV actualitzats de la seva sèrie L per a aquest 2025. La nova línia incorpora importants millores en tots els models, incloent-hi un nou sensor LiDAR (si et sona aquest element, pot ser perquè el teu iPhone o iPad d'Apple l'inclogui), a més d'una suspensió millorada i bateria de més capacitat.

Així són els nous cotxes elèctrics de Li Auto

https://www.youtube.com/watch?v=QqQxLxgTUQs

Li Auto, amb seu a Pequín, és una companyia fundada el 2015 que està especialitzada en el disseny i producció de cotxes elèctrics, destacant sobre la resta pel seu enfocament innovador en vehicles elèctrics d'autonomia estesa (EREV). La sèrie L de la firma inclou quatre models: L6, L7, L8 i L9, que s'han convertit, en una senya d'identitat de la firma.

A causa de la creixent competència, les vendes de Li Auto s'han alentit una mica. Per aquest motiu, la companyia ha llançat els seus nous crossovers actualitzats de la sèrie L 2025, amb l'objectiu de mantenir la quota de mercat i impulsar les vendes. D'una banda, s'ha millorat el sistema de conducció intel·ligent de tota la gamma; les versions Pro ara incorporen un sensor LiDAR al sostre.

Aquest sensor LiDAR és l'ATL LiDAR d'Hesai, basat en la plataforma ATX, i té un abast de reconeixement de fins a 300 metres. Una altra important millora del sistema ADAS és la seva integració en el xip Horizon Journey 6M, que reemplaça l'anterior Horizon Journey 5 empleat en els models Pro previs.

D'altra banda, les versions Max i Ultra de la sèrie L 2025 ara incorporal el LiDAR Hesai ATL, més petit i eficient, que reemplaça l'antic AT128. És un 60% més petit, un 55% més eficient energèticament i un 130% més sensible. Aquests models també compten amb el processador NVIDIA Drive Thor-U, que ofereix 700 TOPS.

El model L9 2025 de Li Auto rep la quantitat més gran|important d'actualitzacions, incloses les de conducció intel·ligent, suspensió pneumàtica refinada de doble cambra i doble circuit per reduir l'amplitud màxima de balanceig del vehicle en un 24%. La versió Max dels SUV L7 i L8 incorpora una bateria que ofereix una autonomia total combinada superior a 1.400 quilòmetres.