A Espanya, la presenta l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) i, per elaborar-la, l'entitat ha col·laborat amb entitats similars de Bèlgica, França, Itàlia i Portugal. Recull les opinions de 97.000 usuaris de mòbils i tablet (16.170 d'ells són espanyols) amb residència als països citats i pretén servir com a guia de compra. Parlem, en concret, de l'estudi que s'acaba de publicar en l'edició de febrer de la revista Compra Mestra, editada per la OCU, sobre les marques que més valoren els consumidors europeus entre les quals fabriquen aquests productes.
Els millors mòbils, els OnePlus
En smartphones, la marca més valorada és OnePlus (84 sobre 100) i, a continuació, apareixen Poco (81), Motorola (80) i, empatats a 79, Apple i Xiaomi. La desactualització dels aplicadors és el problema més greu que afligeix aquests dispositius segons el 38% dels consumidors i la durada mitjana als països citats d'un mòbil intel·ligent és de quatre anys i cinc mesos. La resistència a l'aigua i la durada de les bateries són qüestions que, acaben els usuaris, haurien de millorar.
En tablets, gana Apple
Les tablets més ben valorades són els iPad d'Apple, que obtenen 81 punts. Les segones tauletes més ben valorades amb les Huawei, amb 77 punts i les terceres, les d'Amazon i les de Xiaomi, empatades, a 76. Samsung queda en quart lloc, amb 75 punts. El que més es valora dels iPad és la visibilitat de la pantalla (88 sobre 100) i la facilitat d'ús (87 sobre 100). Les tablet més resistents són les que4 fabrica Teclast, que obtenen 76 punts i ocupen en el rànquing general la sisena posició. Un 65% dels enquestats disposa d'una tablet, un 33% de les persones que van participar en l'estudi diu tenir un iPad i la durada mitjana d'aquests dispositius és 5 anys i 3 mesos.