Apple va llançar al mercat el seu AirTag a començaments de l'any 2021 i sembla que, quatre anys més tard, tindrem una segona generació del dispositiu localitzador. Quan es va llançar, gairebé ningú va apostar que seria un dels dispositius més innovadors de la companyia, però així ha estat. Implementant la Red Buscar de dispositius d'Apple, és capaç de trobar qualsevol AirTag perdut pel món.

Fa temps que sentim rumors sobre una possible segona generació dels AirTag i sembla que el llançament ja gairebé està a punt. Segons ha informat Mark Gurman en la seva newsletter Power On, Apple planeja llançar els AirTag 2 a començaments de 2025 amb noves funcions interessants.

Què esperar dels AirTag 2

És lògic que Apple hagi trigat tant a actualitzar els AirTag, ja que el dispositiu actual funciona realment bé i és difícil de millorar. És un dispositiu simple en el seu funcionament, cosa que fa que sigui tan interessant. Tanmateix, Gurman sembla tenir les principals claus amb què Apple vol millorar-lo en la segona generació.

Apple podria millorar els AirTag amb tres principals novetats

La informació assegura que seran tres les principals millores que inclouran els AirTag 2, que segons sembla seguiran mantenint un disseny molt semblant de forma circular, per la qual cosa no serà fàcil diferenciar-los a primera vista. En aquestes millores està treballant Apple:

  • Més abast. Tot i que no s'explica gaire, entenem que es refereix a l'abast quan som a prop del dispositiu, de manera que sigui més fàcil localitzar-lo quan hi siguem a prop.
  • Millora del xip sense fil. Els AirTag actuals inclouen el xip U1 de banda ultra ampla, per la qual cosa és d'esperar que incorporin el xip U2 de segona generació que ja utilitzen altres dispositius d'Apple.
  • Més privadesa. Ha estat un dels principals maldecaps d'Apple, l'ús indegut dels AirTag per localitzar persones sense el seu consentiment. Apple va prendre mesures per evitar el rastreig no desitjat, però potser aquesta segona generació inclogui nou maquinari que eviti millor aquest greu problema per a la privadesa.

Apple està treballant en un nou AirTag, amb nom en clau B589, que es llançarà a mitjans de l'any vinent. Aquest accessori ja ha progressat en les proves de fabricació, i Apple s'està preparant per portar-lo al mercat. M'han dit que la nova versió es veurà similar al model actual, però oferirà un millor abast, reforçarà el xip sense fil integrat i millorarà la privadesa.

Els AirTag funcionen massa bé. Hem sentit innombrables històries d'usuaris que han recuperat les seves pertinences gràcies a un AirTag. És difícil millorar un dispositiu que està dissenyat per fer una funció i la fa tan bé. I, veient les possibles novetats, veiem que Apple se centrarà en millores molt petites.

Valdrà la pena canviar els actuals AirTag pel nou model? Haurem d'esperar a veure-ho per comprovar-ho, tot i que jo diria que les diferències seran bastant petites. Tot i que, si se solucionen els possibles problemes de privadesa, serà una actualització més que important.