El segon cotxe identificat amb la poma d'Apple haurà d'esperar, com a mínim, fins a 2026 segons Bloomberg News. I diem segon perquè, allà per 1996, Renault va presentar una edició limitada del seu Clio que s'anomenava RSi i incloïa com a extres un PowerBook 190 i un mòbil GSM que permetia accedir a Internet. Ambdós eren dos dispositius capdavanters en l'època i, per això, aquell Clio de fa 27 anys pot qualificar-se com el primer intent de cotxe de sèrie connectat que es va posar a l'abast del gran públic. Ara, el segon cotxe logotipat amb la poma de Cupertino sembla que no arribarà fins a d'aquí a tres anys i es dirà, en principi, Titán.

No serà autònom
En origen, el cotxe que s'espera es converteixi en producte acabat del Projecte Tità (així es coneix a Apple) havia de ser 100% autònom, però ja no serà així, Segons explicava Bloomberg News en una publicació de fa uns dies, el cotxe en el qual Apple treballa serà elèctric i tindrà múltiples sistemes d'ajuda a la conducció, però no serà autònom: els sistemes seran allà per donar un cop de mà als conductors i, en cap cas, per reemplaçar-los. A tot estirar, podrà circular sense intervenció humana en carreteres interurbanes, però mai dins de pobles i ciutats.
Entreteniment
De moment, l'únic que està clar (no podia ser de cap altra manera) és que el vehicle i els dispositius d'Apple s'interconnectaran per oferir el millor infoentreteniment en cabina. La línia del cotxe serà moderna, però, finalment, no s'utilitzarà la proposta inicial, que implicava utilitzar una carrosseria similar a la del Canoo Lifestyle, el cotxe que utilitza la NASA des de 2022. Pel que sembla, diuen des de Cupertino, la línia serà ara més tradicional. El preu, això sí, serà alt, però no tant com es deia: no s'arribarà als 120.000 dòlars i la cosa es quedarà en 100.000. Res a veure amb els menys de 12.000 euros que costava el 1996 el Clio Apple.