Les primeres proves del MacBook Pro amb xip M2 van revelar que posseeix un disc SSD més lent que l’anterior amb M1. Aquesta diferència implica que l’ordinador de 256 GB té velocitats de lectura SSD fins a un 50 % més lentes i velocitats d’escriptura SSD fins a un 30 % més lentes en comparació amb el model equivalent de la generació anterior.

En el seu moment diversos analistes van examinar els components interns per descobrir el motiu d'aquesta diferència. Però per a l'usuari comú la conclusió és només una: un SSD lent significa més temps per carregar aplicacions i transferir fitxers. No obstant això, i davant d'aquestes conclusions que no encoratgen a actualitzar-se per aquest ordinador, declarat al respecte.

Apple defensa la velocitat del MacBook Air amb xip M2

S'espera que aquest 15 de juliol es pugui adquirir el nou MacBook Air M2

A través d'un comunicat Apple va dir que si bé els punts de referència de la nova MacBook Air i la MacBook Pro de 13 polzades amb 256 GB d'emmagatzematge "poden mostrar una diferència" en comparació amb els models de la generació anterior, el rendiment en el món real és "encara més ràpid":

"Gràcies als augments de rendiment de M2, la nova MacBook Air i la MacBook Pro de 13 polzades són increïblement ràpides, fins i tot en comparació amb els ordinadors portàtils Mac amb el potent xip M1. Aquests nous sistemes utilitzen una nova NAND de major densitat que ofereix emmagatzematge de 256 GB amb un sol xip. Si bé els punts de referència de l'SSD de 256 GB poden mostrar una diferència en comparació amb la generació anterior, el rendiment d'aquests sistemes basats en M2 per a activitats del món real és encara més ràpid."

Segons Macrumors, tenint en compte diverses anàlisis ressenyades, algunes proves del model base MacBook Pro de 13 polzades amb el xip M2 van mostrar que les velocitats de SSD eren més lentes fins i tot en l'ús real, però en general els resultats han estat mixtos.

Per ara les proves provenen d'especialistes que han rebut el model amb antelació. Per al públic general els enviaments començaran aquest 15 de juliol i serà aleshores quan decideixin si arriscar-se amb el model d'entrada o acceptar les declaracions d'Apple.