Si les experiències eren bones o dolentes, Steve Jobs n'obtenia un aprenentatge. Afortunadament, moltes les va compartir públicament i han transcendit la seva partida, inspirant persones arreu del món. Jobs compartia les seves claus per assolir l'èxit personal i laboral. Per descomptat, ha quedat clar com de bé les va aplicar a Apple.
En una entrevista concedida el 1994, Jobs va compartir una anècdota amb la qual va il·lustrar com tenir el valor de demanar alguna cosa que desitgem, ens pot portar des d'on som fins on desitgem ser.
Steve Jobs no temia demanar
Segons el fundador d'Apple, a l'edat de 12 anys va reunir el coratge per trucar a Bill Hewlett, el cofundador de Hewlett-Packard. "Vull construir un comptador de freqüència, i em preguntava si tenen peces de recanvi que pugui tenir", va ser la petició del jove Jobs. Divertit per l'audàcia del seu interlocutor, Hewlett va riure i li va donar a Jobs les peces de recanvi, i a més a més, li va oferir una feina d'estiu a HP.
En recordar aquesta iniciativa Jobs va reflexionar:
La majoria de la gent mai agafa el telèfon i truca. La majoria de la gent mai pregunta, i això és el que separa les persones que fan coses de les persones que només hi somien.
La resta de la seva vida Jobs va mantenir aquest hàbit. En la seva joventut, va demanar al seu pare el famós garatge en el qual va començar Apple. En el món de la tecnologia es reconeix que moltes de les innovacions d'Apple van ser creades a partir de les peticions "impossibles" de Jobs, en els primers anys i després, en els de les seves pitjors crisis.
Així, la roda va continuar girant i anys més tard, el petit de 12 anys, era l'home a càrrec d'una de les companyies amb les quals HP signaria acords. El 2004, HP va comercialitzar el seu propi iPod, just en plena efervescència del reproductor musical d'Apple.
Steve Jobs va arribar a un acord amb la llavors CEO d'HP/Compaq, Carly Fiorina, amb el qual Apple li permetia comercialitzar un model d'iPod amb el logotip d'HP i un color exclusiu, però a canvi de certes condicions. Es pot dir que va ser una decisió francament dolenta per part d'HP i una jugada mestra de Steve, que era implacable en el món dels negocis. Però aquesta és una altra història.
