Apple Intelligence comença a florir a mesura que els de Cupertino estan estrenant noves versions d'iOS 18. El seu punt més alt podria ocórrer amb iOS 19 i el lliurament de la Siri que tots esperem, tot i que ja s'ha detectat que li estan posant complicacions en el camí. D'acord amb informació del bloc brasiler, Sorcererhat Tech, Meta està provocant que algunes de les funcions de la IA d'Apple no estiguin disponibles a les apps de Facebook, WhatsApp i Threads.
Meta està bloquejant la IA d'Apple a les seves apps
És just que Meta estigui realitzant un bloqueig de funcions d'un sistema operatiu a les seves apps? Una funció que podria ser d'ajuda com les Eines d'escriptura no és possible utilitzar-se en tocar en un camp de text. Tampoc és possible afegir alguns stickers i Memoji a les botigues d'Instagram. Curiosament és possible utilitzar Genmoji a WhatsApp tot i que no dubtem que Meta pugui detectar-ho i posteriorment realitzar el bloqueig com en tota la resta.
Com es van adonar d'això? En altres apps com X en prémer en un camp de text és possible utilitzar les Eines d'escriptura. A Facebook i a Instagram en prémer en qualsevol camp de text ja no és possible invocar la IA d'Apple.
Meta AI està disponible a Espanya tot i que de forma limitada
Pel que sembla, això té un motiu i cognom. Recordem que Meta AI s'està introduint en nous països i pot ser que sigui part d'aquest bloqueig. Meta desitja que la seva IA sigui utilitzada en tot moment i per a això existeix el botó del cercle de color que permet invocar-la.
Meta i Apple col·laborarien en temes d'IA però això ja va quedar en el passat
Informes del Wall Street Journal indiquen que Meta i Apple van estar en negociacions per col·laborar en una aliança que incorporaria Llama, el llenguatge d'IA de Meta, a Apple Intelligence. La discòrdia va succeir pel mateix tema de sempre, la privadesa. Pel que sembla, les polítiques de privadesa de Meta no compatibilitzen amb les d'Apple i això es pot veure davant de tantes batalles esdevingudes pel tema de l'App Store.
Fins al moment no sembla esdevenir una nova disputa per aquest problema, tot i que amb el temps podria agreujar-se. Recordem que Meta té en el seu poder les xarxes socials i apps més populars del món, almenys reuneix una bona base d'usuaris que concentren iOS i Android. El problema serà per als usuaris d'aquestes xarxes socials que tinguin iPhone i que constantment es dediquin a fer servir tant Facebook i Instagram com WhatsApp.
Eines d'escriptura a Apple Intelligence
Una possible solució a les eines d'escriptura podria ser utilitzar-la en altres aplicacions com Notes de tal manera que permeti realitzar una tasca i fer una cosa tan senzilla com copiar i enganxar. Clar que no és la solució definitiva, ja que Meta no hauria de bloquejar aquest tipus de funcions.
