Carregant...

L'operació sortida del cap de setmana previ a Sant Joan ha començat aquest divendres amb algunes retencions a les carreteres catalanes. Sobretot, han destacat l'AP-7 i la C-25 com les vies més conflictives duant la tarda. Pel que fa a l'AP-7, la principal via del país, s'han acumulat dos quilòmetres de trànsit lent i aturades a Castellbisbal en sentit Tarragona per un turisme avariat, que tallava un carril; i aturades a Reus en sentit sud, també a causa d'un accident. A la C-25 hi ha hagut retencions a Santa Coloma de Farners en sentit Girona per un altre accident que. Al voltant de les 21 hores hi ha hagut una millora general de la circulació, tot i que quedaven alguns punts amb volum de trànsit, com a la C-32 Tordera, en sentit nord, la C-60 a Argentona, en sentit Mataró, la B-20 a Tiana, en sentit nord, i l'AP-7 a Llinars del Vallès, en sentit Girona.

Més enllà d'aquestes dues carreteres, també hi ha hagut lentitud amb aturades a la C-65 a Santa Cristina d'Aro en sentit Platja d'Aro, amb un carril tallat causa d'un accident; lentitud amb aturades a la C-58 a Montcada i Reixac en sentit Barcelona; i el trànsit intens en sentit Barcelona a la C-31 a Badalona per un accident que ha tallat un carril, ja obert. També ha calgut tallar la C-15 a l'altura de la Torre de Claramunt en els dos sentits a causa d'un accident. Abans de les 20 hores ja s'ha reobert la circulació, tot i que queden aturades puntuals a l'altura de Capellades en els dos sentits de la marxa.

267.000 vehicles ja han sortit de Barcelona

A les 20 hores ja han sortit 267.000 vehicles de l'àrea metropolitana de Barcelona, en els primers compassos de l'operació sortida del cap de setmana previ a Sant Joan. Segons els càlculs que fa el Servei Català de Trànsit (SCT), s'espera que 610.000 automòbils abandonin la zona des de l'inici de l'operatiu fins demà a les tres de la tarda. També es calcula que 490.000 vehicles més ho faran el dimarts 23 de juny entre les dotze del migdia i les dotze de la nit. Davant d’aquest escenari, el director de Trànsit, Ramon Lamiel, ha anunciat que dimarts es limitarà la velocitat a 80 quilòmetres per hora en diversos accessos i vies d’alta circulació, entre elles la C-32 i la C-31 sud, la B-23, l’AP-7 fins a Martorell i la Pota Nord fins a Montgat. El dispositiu especial de Sant Joan inclourà també restriccions específiques per als vehicles pesants.