La cara visible del grup Elite Taxi, Alberto Tito Álvarez, grup que va protagonitzar la resposta més violenta a la manifestació de divendres passat a Barcelona, ha explicat en una entrevista a RAC1 que “és molt fàcil condemnar un acte de violència sense saber la realitat de la situació”. Tot i condemnar de forma lleu els actes violents d'alguns radicals a la plaça de Sant Jaume o el cotxe de l'aplicació Cabify que van tombar en un cèntric carrer de Barcelona, ha apel·lat al patriotisme i ha explicat que el sector contribueix amb més de 400 milions d’euros en impostos, fet que ajuda a mantenir l’estat del benestar: "Cada vegada que agafes un Uber o Cabify contribueixes a les retallades en sanitat i educació".

Sobre els episodis de violència, l'aplicació Cabify ha enviat un comunicat on condemna aquests actes i anima els representants d'aquest sector, com Álvarez, a condemnar-los fermament i col·laborar en la identificació dels agressors. Sobre l'acusació que fa Álvarez dient que alguns taxis han rebut pedrades als vidres i, afirma, "de ben segur que han estat conductors de Cabify", la companyia tecnològica alerta dels actes intimidatoris i recorda que això només genera encara més violència.  

El sector VTC vs. sector del taxi

Tito Álvarez ha tingut paraules pel govern del Partit Popular, al que acusa d’una liberalització del sector encoberta. També els acusa d’equiparar el sector VTC, els vehicles d’arrendament amb conductor, amb el del taxi. Si abans només hi podia haver un cotxe de VTC per cada 30 taxis, ara la proporció s’està igualant. Això, segons ell mateix, ho està permetent el govern popular i "no té sentit que l’administració gestioni dos serveis que competeixen entre ells". Apps com Uber o Cabify operen sota aquesta regulació i es dediquen a “espoliar i emportar-se els diners a paradisos fiscals“, segons indica Álvarez. Cabify es defensa dient que els ingressos generats a l'Estat espanyol els paga al país a través de la seva filial espanyola. 

Mentre el taxi està molt regulat, Álvarez acusa que els altres sectors no ho estan en la mateixa mesura. “És molt difícil competir quan estàs tan regulat”, explica el representant d’Elite Taxi. Així i tot, admet que aquesta regulació és també una garantia per a l’usuari.

"Els conductors d’Uber dormen tota la nit pel carrer” i, per tant, “la qualitat del servei no és bona”, ha afirmat. En aquest sentit, també ha explicat que cap representant d’aquestes aplicacions s’ha volgut seure a parlar amb ells. 

El sector, en aquests moments, es troba en un moment de cert col·lapse. El nombre de llicències ja està cobert a tota la ciutat i comprar-ne una costa 150.000 euros. Per altra banda, els conductors que treballen en una flota de taxis paguen un alt percentatge dels ingressos a l'empresa per a la que treballen. Per la seva part, Cabify es congratula d'haver creat fins a 10.000 llocs de treball, xifra que en dos anys podria ascendir als 20.000 o 30.000 a causa de l'ampliació de llicències.