El servei de Rodalies ja està pràcticament restablert aquest dimecres després de l'apagada massiva de dilluns. De moment, totes les línies funcionen amb normalitat excepte l'R3, on l'inici del servei s'havia restablert en el tram entre l'Hospitalet de Llobregat i Ripoll, mentre que entre Ripoll i Puigcerdà hi havia servei d'autobusos. Tanmateix, a les 7.20 hores una avaria de telecomandament ha obligat a tallar el servei entre Vic i Ripoll. Així doncs, l'R3 funciona entre Vic i l'Hospitalet de Llobregat i entre Ripoll i Puigcerdà, mentre que entre Vic i Ripoll s'està gestionant servei alternatiu per carretera. D'altra banda, l'R4 s'ha restablert, però una avaria de senyalització entre els Monjos i l'Arboç provoca retards que poden superar els 20 minuts i afecta serveis amb origen o destinació Sant Vicenç.
Servei de Rodalies normalitzat
Renfe ha informat que s'ha restablert el servei, tot i que, en algunes estacions poden no funcionar correctament els sistemes d'informació i venda per avaries provocades per l'apagada a elements tecnològics de la xarxa. La companyia ha advertit que els tècnics estan treballant per substituir les malmeses i reparar els danys al sistema.
Aquest dimarts, Renfe va informar que treballaria tota la nit per recuperar l'oferta habitual a Rodalies, després de les dificultats que va tenir per restablir el servei l'endemà de l'apagada. A la nit, s'havien restablert amb serveis mínims la línia R1 (entre Molins de Rei i Maçanet-Massanes), l'R2 (entre Castelldefels i Granollers Centre), l'R2 Nord (entre l'aeroport del Prat i Maçanet-Massanes), l'R3 (entre l'Hospitalet i Puigcerdà), l'R4 (entre Sant Vicenç de Calders i Manresa) i l'R11 (entre Barcelona i Portbou). La resta de línies continuaven suspeses.
El director de Rodalies, Antonio Carmona, va remarcar aquest dimarts que els treballadors d'Adif i Renfe farien “tot el possible” perquè el servei funcionés completament aquest dimecres. Des de l'estació de Sants va afirmar que es treballava per recuperar el servei de forma “progressiva” i va explicar que “no és comparable” l'alta velocitat, que des de primera hora d'aquest matí ja funciona, amb Rodalies, on hi ha més “disseminació” d'estacions i “s'havia de ser molt garantista” perquè calia “comprovar tots els equipaments”.