La Fageda va realitzar un salt qualitatiu a la seva missió durant l'any passat, el del seu 40è aniversari, ampliant l'abast del seu projecte social fins a arribar a més de mig miler de persones.

Segons va informar, aquesta dada és el resultat de posar en marxa els últims anys noves iniciatives socials i empresarials que han permès donar resposta a noves emergències socials del territori. Una d'aquestes iniciatives ha estat el cas de Noima, l'Escola de Noves Oportunitats, orientada a dotar d'eines i recursos joves exclosos del sistema educatiu de la Garrotxa que va impulsar l'any passat en col·laboració amb l'Ajuntament d'Olot.

El mapa de persones de l'organització es va situar en 561 a finals del 2022 tal com recull la Memòria de Sostenibilitat del 2022. En la memòria, el president i fundador de La Fageda, Cristóbal Colón, subratlla que la vocació social del projecte segueix inalterable, "receptiu i proactiu en l'hora de donar resposta a les emergències socials del territori". Quatre dècades després del seu naixement, "la Fageda assumeix un rol més, el de ser també una plataforma de formació" destaca, i això ha alterat en gran manera les xifres, superant el mig miler de persones, a prop del 80% d'elles necessitades de suport.

El punt d'inflexió de la missió social de La Fageda és un dels aspectes més rellevants de la Memòria de Sostenibilitat de 2022, juntament amb l'aposta pels proveïdors de proximitat, amb gairebé el 50% de les compres a empreses del territori per un valor de 10,3 M€.

Durant l'any passat, La Fageda va generar un valor econòmic de 30,4 M€, un 8% més que el 2021, dels quals 25,6 correspon a les vendes.

Projecte inspirador

Començant amb un grup de només 14 persones en el Claustre de Carme de Olot, Cristóbal Colón va iniciar el 1982 aquest gran repte amb la creença que el treball és una eina terapèutica i un element essencial de la vida. Una filosofia que s'ha solidificat amb el pas del temps en un projecte social que s'ha esdevingut inspirador i que ha generat activitats empresarials de relleu que al seu torn han posicionat una marca de prestigi dins del sector del gran consum.