L'Audiència Nacional ha encarregat al Centre d'Intel·ligència contra el Terrorisme (CITCO), dependent del Ministeri d'Interior, la segona fase de la investigació dels atemptats a Barcelona i Cambrils, enmig de la polèmica pels dubtes sobre el seguiment policial l'imam que va liderar la cèl·lula.
El jutge de l'Audiència Nacional Fernando Andreu, que dirigeix la investigació dels atemptats, s'ha reunit avui amb responsables dels Mossos d'Esquadra, la Guàrdia Civil i la Policia Nacional per coordinar els pròxims passos de la investigació, que se centra ara en les connexions internacionals de la cèl·lula terrorista, donada per desarticulada.
Finalitzada la primera fase de la investigació, amb la identificació dels autors dels atemptats i la detenció de quatre persones, el CITCO -del que formen part entre d'altres Guàrdia Civil, Policia Nacional i Mossos d'Esquadra- coordinarà el segon estadi de les indagacions, que prova d'aclarir possibles suports dels terroristes en països com Bèlgica, França i el Marroc.
Concretament, el jutge Andreu ha encarregat al Cos Nacional de Policia i a la Guàrdia Civil investigar la connexió internacional de l'imam de Ripoll, Abdelbaki Es Satty, presumpte cervell de la cèl·lula i clau en l'adoctrinament de la resta de terroristes, que va viatjar, el 2016 a la localitat belga de Vilvoorde per demanar feina a la mesquita, encara que la comunitat musulmana no ho va admetre pels dubtes que va despertar el seu perfil.
