Sorpresa a Austràlia. Científics australians han descobert en una remota selva tropical una nova espècie d'insecte bastó gegant (Acrophylla alta) que pesa 44 grams, aproximadament el mateix que una pilota de golf, i mesura 40 centímetres de llarg. "Pel que sabem fins ara, aquest és l'insecte més pesat d'Austràlia", ha explicat aquest dijous Angus Emmott, professor de la Universitat James Cook.

La gran mida de l'insecte es podria deure a una resposta evolutiva a l'hàbitat "fred i humit" de l'altiplà d'Atherton, al nord d'Austràlia, i a uns 50 quilòmetres al sud-oest de la ciutat de Cairns, on va ser trobat. "La seva massa corporal probablement els ajuda a sobreviure en condicions més fredes, i és per això que s'han convertit en aquest gran insecte al llarg de milions d'anys", ha manifestat Angus Emmott. Sorprèn que s'hagi tardat tant a saber que existia aquest insecte gegant. Davant d'aquesta pregunta, el professor de la universitat James Cook indica que el fet que aquesta espècie no fos descoberta abans es deu que es tracta d'un paratge remot que té un hàbitat particular. "Estan restringits en una petita zona de selva tropical de gran altitud i viu dalt del dosser. Així que, llevat que hi hagi un cicló o un ocell que el faci caure, molt poca gent els veu", ha explicat Emmott. Els ous d'aquests insectes bastó també van ser importants per identificar-los com una nova espècie, va remarcar el professor.

 

El més gran, a Nova Zelanda

L'insecte gegant descobert a Austràlia no és el més pesat que s'ha trobat al món. Segons el portal de Guinness World Record, l'insecte amb més pesada registrada és una espècie de weta gegant, semblant a una llagosta i endèmica a Nova Zelanda, que va arribar a pesar 71 grams.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!