La cadena de menjar ràpid Burger King ha estat sancionada per l'Agència Catalana de Consum per "presumpta vulneració dels drets lingüístics de les persones consumidores o incomplir les obligacions en matèria lingüística que estableix la normativa". Un client de l'hamburgueseria va denunciar fa 2 anys que la pantalla digital per demanar menjar a un local de la ronda de Sant Pau només incloïa el castellà i l'anglès a la seva carta. L'opció en català no apareixia. El denunciant, Xavier Dengra, ha rebut la resposta de l'Agència Catalana de Consum on li comunicava que s'ha obert un expedient sancionador a l'empresa de menjar ràpid per tractar de "preservar un interès general". El dictamen incideix que en cas de confirmar-se la infracció, es podria arribar a sancionar amb una multa de fins a 10.000 euros, que seria considerada com una infracció lleu segons la llei del codi de consum. Dengra que ha fet pública la resolució ha assegurat que "només fem camí si lluitem pels nostres drets lingüístics amb totes les eines -més enllà del tuit de queixa legítim però efímer". 

Els fets denunciats van passar el 25 de setembre de 2020, quan Xavier Dengra es disposava a efectuar la seva comanda a les pantalles del Burger King i es va adonar que no estava disponible l'opció en català. "El panell electrònic no mostrava el català com a opció, per la qual cosa, com a clients, no hem pogut sol·licitar la nostra comanda en la nostra llengua, la qual cosa contradiu el codi i la llei de consum de la Generalitat de Catalunya", escrivia Dengra. En aquest full de reclamació Dengra sol·licitava que "tot el servei que ofereixi la companyia estigui també en la llengua pròpia de Catalunya i no discrimini lingüísticament els ciutadans. En aquell moment, Dengra va assegurar a Twitter que "la defensa de la llengua també implica perdre 1 hora tramitant les tres còpies d’un full de reclamació a Burger King".