Barcelona ha reduït en 350 el nombre de vehicles de turisme amb conductor (VTC) amb llicència a la ciutat des de començaments del passat mes de febrer, quan va entrar en vigor la normativa que obliga a contractar aquests cotxes amb antelació, i fins al tancament del passat mes d'abril, segons les dades oficials del Ministeri de Foment.

A finals d'abril, la Ciutat Comtal comptava amb 1.934 vehicles de VTC enfront dels 2.284 que sumava a finals de gener, abans que l'1 de febrer entrés en vigor el decret pel qual el Govern de la Generalitat va regular el sector en la comunitat.

Per contra, Madrid acumula un creixement del 12% en el nombre de cotxes que donen servei a plataformes com Uber i Cabify en el que va d'any, amb el que ja suma 7.375 autoritzacions, més de la meitat del total que es comptabilitzen a tot el país. Pels carrers de la capital ja circula un cotxe d'aquestes firmes per cada dos taxis. Aquesta proporció contrasta amb la d'un VTC per cada trenta taxis que la Llei d'Ordenació dels Transports Terrestres (LOTT) estableix per concedir autoritzacions a aquests dos transports urbans.

Més regulació, menys VTC

Catalunya és una de les cinc comunitats autònomes que ja han aprovat la seva regulació regional per a aquest negoci, juntament amb València, Balears, País Basc i Aragó. Totes elles introdueixen un període d'antelació per contractar un servei amb cotxe de VTC, si bé en la resta de les regions la regulació no ha suposat variacions importants en el nombre d'aquest tipus de cotxes. En el cas de Barcelona, aquesta condició va portar Uber i Cabify a deixar d'operar a la ciutat, si bé aquesta última plataforma va tornar a donar servei.

El conjunt del sector dels VTC va aconseguir 88 noves autoritzacions a l'abril i 1.052 al primer quadrimestre de l'any, amb el que al tancament d'aquest període sumava 14.177 autoritzacions, segons l'estadística de Foment. No obstant això, aquest augment de llicències de VTC no respon autoritzacions donades per les administracions, sinó a les resolucions judicials que s'estan fallant fruit del buit legal que el sector va registrar entre els anys 2009 i 2015.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat