L'aspecte del cabell té un impacte directe en l'autoestima de tres de cada quatre espanyols, especialment pel temor de la seva caiguda, a la falta d'hidratació o de brilla i al poc volum de la cabellera, segons una enquesta realitzada per Ipsos Digital per a un estudi de la marca TRESemmé, propietat d'Unilever.

En el marc del Dia Mundial del Cabell celebrat aquesta setmana, un miler de persones amb edats compreses entre els 18 i 65 anys de diverses regions del país han manifestat les seves inquietuds i motius de preocupació respecte a aquest assumpte.

El principal motiu de preocupació per al 37% dels consultats és la caiguda del cabell. En segon lloc, apareix la falta d'hidratació i desnutrició capil·lar, amb un 22% dels espanyols enquestats. D'altra banda, la falta de brillantor (18%), l'encrespament (14%) o el poc volum de la cabellera (11%) també han destacat com altres dels factors que més preocupen els espanyols.

Tanmateix, si diferenciem entre homes i dones, a l'enquesta queda reflectit que les preocupacions capil·lars dels espanyols varien significativament depenent del gènere, dada que resulta realment interessant per conèixer les diferències entre ambdós respecte als hàbits i preferències de la població.

L'elevada preocupació per la caiguda del cabell ve influïda pel gènere masculí, com a principal preocupació per a un 46% dels homes. En el cas de les dones les principals preocupacions són l'encrespament (22%) la falta d'hidratació (14%) i les puntes obertes (11%).

L'enquesta també s'endinsa en les motivacions del creixent interès en la cura del cabell i, més concretament, en una dedicació més gran quant al temps fet servir i productes utilitzats dins de la rutina capil·lar per aconseguir un cabell sa i fort. Un 37% dels espanyols considera que l'interès general per la cura del cabell en els últims anys va relacionat amb una disponibilitat més gran de productes especialitzats en drogueries o supermercats, mentre que el 24% dels enquestats afirma que es deu a un impacte més gran de les tendències en xarxes socials.

L'informe també ha analitzat les preferències quant a la cura del cabell tant a la llar com per part de professionals, en salons de bellesa i perruqueries per conèixer més profundament les tendències i gustos dels espanyols. Un 61% dels espanyols opta per comprar-se ells mateixos productes per cuidar el seu cabell des de casa quan volen cuidar la seva cabellera, davant un 18% que prefereix anar a la perruqueria.

L'enquesta també ha volgut conèixer quins són actualment els hàbits dels espanyols quant a la salut del seu cabell i les cures que realitza. En aquest sentit, els espanyols s'ensabonen el cabell dues vegades o més (48% dels enquestats); utilitzen diferents gammes per cobrir totes les necessitats del cabell (un 43%), utilitzen mascareta de tractament intensiu (un 29%) o utilitzen sérum o oli postrentat (20%). En el cas de les dones, el principal hàbit per a la cura del cabell és l'ús de la mascareta de tractament dins o fora de la dutxa, mentre els homes opten per ensabonar-se el cabell diverses vegades (49%).

L'enquesta assenyala que un 83% dels espanyols prefereixen adquirir productes capil·lars en establiments físics davant un 17% que prefereix comprar en plataformes o botigues  online. Respecte al canal de venda, el supermercat continua sent l'establiment preferit per a l'adquisició d'aquest tipus de productes: gairebé la meitat dels espanyols els adquireix a grans superfícies (52%), mentre que les perruqueries i centres de bellesa concentren un 12% del volum. Les farmàcies, amb el 5% queden en últim lloc.

Respecte a la despesa, gairebé la meitat (48%) dels espanyols estan disposats a invertir entre 10 i 30 euros al mes en la seva rutina completa de cura del cabell des de casa, mentre que només un 17% dels enquestats estaria disposat a invertir més de 30 euros al mes. Un 47% dels homes estaria disposat a gastar-se només entre 5-10 euros en la seva rutina de cura capil·lar, mentre que de les dones només un 23% elegeix aquesta opció, en estar acostumades a una rutina capil·lar més complexa.