La tarda i el vespre d'aquest dimarts a la xarxa de Rodalies va estar marcada per un incendi que va interrompre la circulació de les línies R1, R3 i R4 entre les estacions de Plaça Catalunya i de Sants, a Barcelona, afectant la mobilitat de milers de persones que a aquella hora sortien de la feina i havien d'agafar el tren per tornar a casa. Quan passaven pocs minuts de les 21:00, el Telenotícies vespre de TV3 va connectar en directe amb la principal estació de tren del país per informar la ciutadania de l'estat de la situació. Mentre el periodista explicava que es recomanaven serveis alternatius, personal de seguretat d'Adif va boicotejar la connexió, tal com va denunciar el reporter. Mentre una mà tapava la càmera, va lamentar que "ens estan impedint fer aquest directe". "Ens diuen que no podem. Nosaltres hem vingut aquí amb permís de Renfe, però ens estan interrompent el servei i no podem explicar-vos res més que el que ja us estàvem explicant: que ha quedat interromput el servei", afegeix el periodista. Tot i que en directe havia informat que es tractava de personal de Renfe, el treballador de seguretat era, en realitat, treballador d'Adif.
Aquesta censura va provocar molta indignació a les xarxes socials, i centenars d'usuaris han carregat contra Adif per haver boicotejat la connexió en directe. Per exemple, el portaveu de Junts al Parlament, Salvador Vergés, assegurava a X, abans Twitter, que Adif censurava TV3 a l'estació de Sants "perquè explica el capítol d'avui del drama diari de Rodalies". "Quina vergonya!", afegia. Pere Bosch, periodista de TV3, també ha titllat la situació de vergonyosa: "L'Oriol i l'Alfons eren on havien de ser, informant des de Sants, i havien tramitat el permís pertinent amb Adif per fer-ho. És indignant que es tracti així treballadors que informen sobre una crisi tan greu com la de Rodalies".
L'origen del foc, sota investigació
L'incendi que va provocar les incidències en el servei es va detectar a prop de les vies, però era aliè a la infraestructura ferroviària. Renfe va informar que les flames van provocar l'aturada en la circulació i el desviament dels combois de les tres línies (R1, R2 i R4) pel túnel del passeig de Gràcia. Segons Adif, l'incendi va estar actiu durant un quart d'hora, de dos a tres quarts de set, i va afectar el cablejat del sistema de senyalització dins del túnel. Les causes del foc encara s'estan investigant.
