L'escola Alfons I de Puigcerdà (Cerdanya) ha organitzat unes jornades emocionals per als més de 300 alumnes del centre. L'activitat és una alternativa a les colònies que es feien abans de la covid-19 i cerca ajudar als infants a expressar i gestionar els sentiments que han viscut en els diferents confinaments, segons informa l'ACN.

El centre considerava difícil organitzar les colònies en el context de la pandèmia, ja que no sabien quins pares accedirien a deixar dormir els seus fills fora i tampoc tenien clar quines restriccions sanitàries estarien en vigor. Davant de la incertesa l'escola ha optat per una activitat alternativa que els permetés apostar per l'educació emocional, la qual volen que tingui més pes de cara al curs vinent. "Hem vist que els nens tenien la necessitat", ha declarat a l'ACN Thaïs Figarola, cap d'estudis de l'escola Alfons I, qui ha assegurat que els alumnes estan emocionats amb la iniciativa i compten amb el suport de l'AMPA i l'Ajuntament de Puigcerdà.

Cada curs realitzarà dues sessions on treballaran aspectes com la cohesió de grup a través del joc i obrint espais per a la reflexió. Només els alumnes de sisè pernoctaran un dia en un refugi i els grups d'infantil celebraran una única jornada.

L'educació emocional s'instal·la a les aules

Els diversos confinaments han afectat als infants i l'educació emocional els permet aprendre com afrontar aquesta experiència. Durant les setmanes en què els nens han estat tancats a casa amb les seves famílies han viscut "molta angoixa i preocupació", ha assegurat Pep Esteve, educador emocional de la Granja Escola de Santa Maria de Palautordera (Vallès Oriental) i un dels monitors de les jornades. Esteve remarca la importància d'aprendre a controlar les emocions i entendre què passa.

"És molt important l'autoconeixement de les emocions i saber gestionar-les d'una manera eficient i eficaç", ha exposat l'educador i remarca la importància d'aprendre a controlar les emocions i entendre què passa. Esteve considera que els infants han de tenir eines per lluitar contra l'estrès, la por la tristesa i la frustració i destaca la importància de fer un "buidatge" dels sentiments que la criatura tingui sense por al que diran o pensaran els altres d'ells.

Altres centres educatius també han substituït les colònies per jornades alternatives, com és el cas de l'escola La Valira de la Seu d'Urgell, que té previst organitzar dues jornades plenes d'activitats a principis de juny.

 

Foto principal: Alumnes de l'escola Alfons I de Puigcerdà en una activitat de les jornades emocionals / ACN