Evusheld, la combinació d'anticossos d'acció prolongada desenvolupada per AstraZeneca i aprovada per l'EMA per a la prevenció i el tractament de la covid-19 en persones inmunocomprometidas, ha estat inclosa per la revista Time com una de les millors innovacions de l'any i una entre les úniques tretze propostes que han estat seleccionades en el camp de la salut.
La revista nord-americana llista anualment les principals innovacions que han canviat la vida de les persones durant l'últim any, entre qui recull iniciatives de tecnologia, sostenibilitat, entreteniment i salut, entre d'altres.
En la seva reflexió per incloure Evusheld entre les millors innovacions de l'any, Time destaca que "les vacunes contra el covid-19 funcionen, però és possible que les persones immunodeprimides no produeixin una resposta immunitària tan forta. Evusheld es va convertir en el primer tractament per protegir a aquest grup abans de l'exposició al virus quan va rebre l'autorització d'emergència de la FDA el desembre de 2021. La teràpia d'anticossos, fabricada per AstraZeneca i administrada a persones amb alt risc de desenvolupar una malaltia greu si contreuen covid-19 és una combinació de dos anticossos monoclonals que absorbeixen les proteïnes del virus per evitar que infectin les cèl·lules sanes".
Aquesta teràpia va ser aprovada inicialment per a la prevenció en persones inmunocomprometidas i el mes de setembre passat l'EMA la va autoritzar també com a tractament d'adults i adolescents (de 12 anys o més que pesen almenys 40 kg) amb covid-19 que no requereixen oxigen suplementari i que tenen un risc més gran de progressar a covid-19 greu.
