Alcohol i Societat arriba als 3 milions d'alumnes formats en prevenció

La Fundación Alcohol y Sociedad (FAS) ha assolit els tres milions d'alumnes formats en prevenció del consum d'alcohol en menors, després de tancar el curs 2025-2026 amb 77.238 nous estudiants participants en 653 centres educatius de tot Espanya. La formació s'ha desenvolupat principalment a través de 'Menores ni una Gota', el programa pedagògic que constitueix l'eix de l'activitat educativa de l'entitat.


Per territoris, Andalusia concentra el major nombre d'alumnes formats durant l'últim curs, amb 36.358 estudiants de 315 centres. La segueix Madrid, amb 22.300 alumnes de 137 centres; Barcelona, amb 9.381 estudiants de 82 centres; Galícia, amb 7.040 alumnes de 98 centres, i Extremadura, amb 1.657 participants de 16 centres educatius. La iniciativa ha rebut una valoració de 5 sobre 5 per part del conjunt de centres participants, manifesta la Fundació en un comunicat.

L'oferta formativa també inclou 'Las Caras del Alcohol', un programa dirigit al professorat que facilita recursos i eines per abordar la prevenció en l'entorn escolar. Des de la seva posada en marxa, ha arribat a 329 centres i ha format 1.251 docents.

Durant els seus 25 anys de trajectòria, FAS ha desenvolupat a més 3.058 formacions per a famílies, en les quals han participat 42.888 pares i mares. Aquestes actuacions es complementen amb materials didàctics, sessions formatives i accions de sensibilització, com el documental "Una Conversación Pendiente. Menores y Alcohol".

La Fundació basa la seva activitat en l'educació, l'evidència científica i la col·laboració. Segons les seves dades, el 97 % dels centres participants repeteix les sessions cada any i diferents avaluacions externes conclouen que set de cada deu menors modifiquen positivament la seva relació amb l'alcohol després de participar en les formacions, ja sigui retardant l'edat d'inici o reduint el consum.

La fita coincideix amb una evolució positiva dels hàbits reflectida en ESTUDES 2025. El consum d'alcohol en els últims 30 dies se situa en el 51,8 %, enfront del 75,1 % de 1994, mentre que el consum intensiu o 'binge drinking' baixa al 24,7 %, el seu nivell més reduït des de 2000.

Silvia Jato, directora de Relacions Institucionals de la Fundació Alcohol i Societat, ha destacat que “assolir els 3 milions d'alumnes formats en la nostra trajectòria i tancar el curs amb més de 77.000 participants en un any, confirma la importància de mantenir una prevenció constant, rigorosa i propera a la realitat dels joves. L'experiència ens demostra que quan famílies, centres educatius i institucions comparteixen missatges clars i coherents, la prevenció és més eficaç”.

L'entitat ha reafirmat el seu compromís de continuar col·laborant amb administracions, centres educatius, experts i organitzacions socials per promoure una cultura de zero alcohol en menors.

© SERVIMEDIA. Aquest contingut pertany a Servimedia. La seva difusió està permesa únicament als clients d'aquesta agència de notícies, sempre que s'esmenti Servimedia com a font o autor. Tots els drets estan reservats. Està prohibida la seva distribució o comunicació pública per part de tercers, independentment del mitjà o format utilitzat.