L'economista Germà Bel, fins fa poc diputat independent de Junts pel Sí, ha demanat la convocatòria d'eleccions catalanes anticipades, després de la falta de majoria per investir Carles Puigdemont i del recel que ha expressat a més ERC a Jordi Sànchez.
Segons Bel, si JxCat ha renunciat a la restitució del Govern legítim i ERC ha renunciat a què "la democràcia sempre guanyi", "per molt que es pugui entendre, és obligatori anar a noves eleccions per evitar un incompliment massiu de compromisos, i per presentar els programes reals".
Dimissió de Torrent
L'economista ha afegit que si hi havia un pacte formal per investir Carles Puigdemont al Govern, i Roger Torrent al Parlament, ara en no complir-se, el president del legislatiu hauria de "dimitir ara mateix". "A no ser que Torrent desmentís l'existència d'aquell acord, esclar", ha precisat.
Per a Bel, el fet que ara ERC també receli del candidat alternatiu, Jordi Sánchez, i que per tant no estigui garantida una majoria per a la investidura, seria també una raó per anar a eleccions. "No veieu que no anar a eleccions és una gran presa de pèl?", ha insistit.
