Entremig de tots els escàndols judicials que envolten el PSOE, la figura de l'empresària Carmen Pano va anar agafant rellevància, després d'afirmar que havia dut 90.000 euros en efectiu dins bosses de plàstic a la seu del PSOE. Una versió que va ratificar en comissió al Senat i posteriorment davant del jutge. Ara, aquest dilluns, ha mantingut la versió davant del magistrat Santiago Pedraz. Anant més enllà, també ha afegit que, des del partit, se'ls va intentar subornar tant a ella com al seu xòfer (que també ha declarat) amb 250.000 euros per negar-ho davant la justícia. La declaració de Pano i Álvaro Gallego, el seu treballador, s'emmarca en el cas Leire. Concretament, l'empresària ha ratificat davant del jutge que l'advocada de Koldo García, Letícia de la Hoz, va oferir-los diners perquè canviessin la seva versió en seu judicial, després d'haver-ho explicat primer a l'UCO. Segons l'empresària, l'advocada els va dir que hi havia gent "interessada a parlar" sobre aquestes entregues de diners i, davant del seu "astorament", va preguntar si eren "persones del partit". De la Hoz va confirmar que era "gent del PSOE" que volia "salvar el cul a Ábalos i Koldo".
Segons han explicat font jurídiques, Pano ha xifrat aquest suborn en uns 250.000 euros, ja que és la suma de diners que tant ella com el seu xòfer havien demanat. Això inclou 25.000 euros per la boda de la filla de l'empresari i uns 2.800 euros pel lloguer mensual de casa seva. Gallego volia 15.000 euros per comprar un cotxe. El xofer ha reconegut que tots dos es van plantejar acceptar l'oferta però ho van rebutjar.
Esperant el llibre de Santos Cerdán
Aquest dilluns també han declarat com a testimonis la dona amb qui el fiscal José Grinda —que va denunciar un intent de suborn per part de Díez a canvi d'informació compromesa d'altres fiscals— va tenir un conflicte legal, i la seva parella actual. La dona ha reconegut una reunió a Ferraz on hi hauria estat present Leire Díez, Santos Cerdán i el diputat socialista Juanfran Serrano, molt pròxim al navarrès, però ha assegurat que no recorda el contingut de la trobada. En les últimes hores Cerdán ha estat notícia per la publicació d'un llilbre en el que narra la seva versió dels fets. A La caída. Poder, relato y destrucción en la era del juicio político, l'exdirigent socialista explica en primera persona com ha viscut aquesta situació, que el va portar a la presó durant uns mesos, en espera del judici. També sobre les conseqüències personals, polítiques i institucionals del judici mediàtic" i analitza "com la construcció del relat públic pot condicionar la percepció social abans fins i tot que existeixi una resolució judicial", segons la descripció de l'obra.
