La portaveu del Departament d'Estat dels EUA ha afirmat aquest divendres que "Catalunya és una part integral d'Espanya" i ha assegurat que el Govern nord-americà dona suport a les mesures adoptades per l'Executiu espanyol per mantenir Espanya "forta i unida". Ho ha dit la portaveu del Departament d'Estat, Heather Nauert (foto), en un breu comunicat.
La nota assegura que els EUA "gaudeixen d'una gran amistat" i d'una "duradora" col·laboració amb Espanya, a la qual considera el seu "aliat" en l'Organització del Tractat de l'Atlàntic Nord (OTAN), organització a la qual Espanya s'hi va unir el 1982.
"Els nostres dos països cooperen estretament per impulsar les nostres prioritats compartides en seguretat i en economia", afegeix. La posició del Departament d'Estat es troba en línia amb anteriors declaracions del Govern dels EUA.
Independència
Els EUA: "Catalunya és part integral d'Espanya"
El Nacional
Foto: The White House
Barcelona. Divendres, 27 d'octubre de 2017. 17:51
Actualitzat: Divendres, 27 d'octubre de 2017. 19:59
Temps de lectura: 1 minut
Foto: The White House
Barcelona. Divendres, 27 d'octubre de 2017. 17:51
Actualitzat: Divendres, 27 d'octubre de 2017. 19:59
Temps de lectura: 1 minut
