El Tribunal Suprem ha obert una sisena causa penal contra l’eurodiputat Luis Pérez Fernández, conegut com a Alvise, per un presumpte delicte relacionat amb la provocació de desordres públics agreujats. La investigació se centra en diverses publicacions difoses a Telegram durant les protestes agràries del febrer del 2024.
Segons la Sala Penal, els missatges investigats no poden considerar-se, en aquest moment processal, simples expressions de crítica política, suport a una protesta o adhesió a una mobilització del sector agrari. El tribunal sosté que, analitzades en conjunt i en el seu context temporal, les publicacions “incorporen crides reiterades a l’ocupació, bloqueig i col·lapse de vies de comunicació, accessos urbans, centres logístics, ports, refineries i nodes de distribució; proposen la utilització de vehicles propis per donar suport a talls circulatoris; al·ludeixen a la necessitat d’aprofitar la insuficiència d’efectius policials; i associen la mobilització a fórmules de coordinació col·lectiva amb aptitud per afectar de manera greu l’ordre públic”.
La causa havia estat enviada inicialment pel Suprem al Jutjat d’Instrucció número 29 de Madrid perquè comprovés si Alvise estava realment al capdavant del denominat “Canal Alvise”, l’espai de Telegram des d’on s’haurien difós els missatges. Ara, després d’un informe de la Comissaria General d’Informació, el tribunal considera que hi ha indicis suficients per vincular provisionalment l’eurodiputat amb el canal.
En concret, la Sala afirma que hi ha indicis que Luis Pérez Fernández “es trobava al capdavant del canal; que aquest s’identificava públicament amb la seva persona; que l’investigat havia reconegut en diverses ocasions la seva vinculació amb ell; i que el canal operava com a instrument de difusió directa de missatges audiovisuals i escrits dirigits a una audiència molt nombrosa”.
La interlocutòria afegeix que la imputació provisional no es basa en comentaris violents fets per tercers al canal de Telegram, sinó en les publicacions atribuïdes al canal presumptament controlat per l’aforat i en la seva capacitat per incitar públicament a conductes de bloqueig, col·lapse i enfrontament amb els poders públics.
Les altres cinc causes d'Alvise
Les altres causes obertes contra Alvise són diverses. Una investiga presumptes delictes de falsedat i injúries per la difusió d’una PCR falsa atribuïda a l’exministre i president de la Generalitat, Salvador Illa, l’any 2021. Una altra està relacionada amb missatges difosos a Telegram contra la fiscal de delictes d’odi de València, Susana Gisbert.
La tercera causa és la de més abast penal i investiga presumptes delictes de finançament il·legal de partits, estafa, apropiació indeguda, blanqueig de capitals i falsedat documental. En aquest cas, el procediment gira al voltant dels 100.000 euros que Alvise hauria rebut presumptament per a la seva campanya electoral.
Una quarta causa se centra en presumptes delictes de revelació de secrets i assetjament contra dos eurodiputats que es van presentar amb ell a les eleccions europees del 2024 dins de Se Acabó la Fiesta i que posteriorment van trencar amb la formació. La cinquena neix de la querella presentada per l’alcalde d’Algesires, José Antonio Landaluce, per un presumpte delicte d’amenaces condicionals.
