Els baby boomers, o boomers a seques, són la generació que ha nascut, més o menys, entre l’any 1946 i el 1964 (any amunt, any avall), durant l’explosió de natalitat posterior a la Segona Guerra Mundial. Són persones que els agrada passejar; anar al cinema o al teatre; xerrar pels descosits; viatjar (sobretot a països del Tercer Món, on es fan fotos amb tots els nens pobres que troben; així senten que aporten el seu òbol per ajudar la humanitat), i la tecnologia (tot i que no hi entenen un borrall, encara que ells es pensin que sí).  

Els boomers també són gent lluitadora i compromesa (han lluitat per tot: pels canvis socials, econòmics, polítics...); gent ambiciosa i, al mateix temps, frustrada (perquè han vist que no és pas or tot el que lluu);  gent que sap el que valen les coses (t’ho faran saber constantment: «Saps quants dies he de treballar per comprar això?»); les típiques persones que sempre han fet les coses molt abans que tu («Jo, a la teva edat, ja portava un sou a casa i havia munyit dues vaques amb els ulls tapats mentre pelava mongetes.»), i que creuen que abans tot era molt millor («Abans, les rentadores duraven tota la vida.»).

Per culpa del període en què van néixer, els ha tocat conèixer internet, els mòbils, les videoconsoles i les xarxes socials quan ja eren adults; i això, vulguis que no, fa que utilitzin la tecnologia d’una manera particular. Em sembla que, amb tot aquest context que us he descrit fins ara, podreu entendre molt millor per què actuen com actuen a les xarxes socials. Endinsem-nos, doncs, en les xarxes socials. La seva xarxa social preferida, com era d’esperar, és Facebook: el lloc de trobada ideal per fer-la petar amb els amics i la família, i per compartir-hi fotos i experiències vitals (el bar de plaça de tota la vida). Però, com he dit, són gent ambiciosa i, per tant, no s’han quedat parats aquí, s’han escampat per totes les xarxes socials com una plaga; n’hi ha que, fins i tot, han arribat a TikTok.

Reconeixereu de seguida un boomer a les xarxes socials perquè és la típica persona que et vol enviar una foto per WhatsApp i, sense adonar-se’n, la penja a Facebook o l’envia a qui no l’ha d’enviar

Reconeixereu de seguida un boomer a les xarxes socials perquè és la típica persona que et vol enviar una foto per WhatsApp i, sense adonar-se’n, la penja a Facebook o l’envia a qui no l’ha d’enviar, i es queda tan ample; comenta absolutament totes les publicacions de Facebook amb frases filosòfiques i profundes, emoticones gegants i stickers amb molts de cors; té quaranta aplicacions obertes al mòbil i la memòria a punt de rebentar perquè no ha esborrat cap de les fotos ni dels vídeos ni de les descàrregues que ha fet des que va comprar el mòbil; fa servir el corrector automàtic i envia missatges sense cap mena de sentit o amb un sentit totalment diferent de l’original; posa exclamacions al final de cada frase; envia cinquanta fotos de cop i et satura el mòbil; quan l’ordinador o el mòbil no li funciona, assegura que hi ha entrat un virus o que li han hackejat (mai admetrà que és maldestre); posa trenta hashtags cada vegada que penja una foto a Instagram (per exemple: penja una foto d’una posta de sol i al costat hi posa aquests hashtags: #postadesol #felicitat #amistat #records #eltempspassa #tincgana #quicantaelsseusmalsespanta #demàmés #hecompratverduraperdinar...); quan envia un missatge de veu, deixa uns segons a l’inici en silenci perquè està pensant què ha de dir; quan fa una videotrucada, s’enquadra en contrapicat (motiu pel qual podràs contemplar tota la seva papada en primer pla); t’envia notícies que troba interessants per correu electrònic (això són uns trenta correus diaris); i, ja per acabar, et truca per telèfon en comptes d’enviar-te un missatge.

Tot això i molt més és un boomer. Ja veieu que la cosa és seriosa i que s’hauran de prendre mesures, com més aviat millor, per evitar que TikTok s’ompli de persones amb filtres desencaixats que donen consells paternalistes mentre fan twerking.