Neymar i el Brasil ja han dit adeu al Mundial però el teatre del futbolista del PSG a Rússia segueix sense passar desapercebut. Primer va ser la cadena de menjar ràpid 'KFC' qui va aprofitar les simulacions d'agressió del brasiler. Ara, l'Institut Nacional d'Emergència Mèdica (INEM) de Portugal ha utilitzat la seva figura per una campanya contra les trucades d'emergència falses.

L'INEM ha aprofitat el boom del teatre de Neymar per denunciar les 20.000 trucades falses que reben els serveis d'urgència i que originen una mobilització d'aproximadament 7.500 mitjans d'emergència. "El 75% de les trucades per al 112 tampoc són emergències", publica l'entitat portuguesa.

Neymar simulació Mundial INEM Russia 2018 EFE

El rendiment de Neymar en el Mundial ha anat de menys a més però, tot i així, ha estat molt lluny de les expectatives. El '10' ha fracassat en el seu objectiu de liderar la canarinha cap al seu sisè Mundial i, a més, ha vist com el VAR convertia en comèdia a les xarxes el seu teatre. Els departaments de comunicació i màrqueting de les empreses, sempre atens al que passa, han vist en la seva persona una gran forma de fer publicitat gratuïta.