Quan Volkswagen va anunciar fa ja molts anys que tenia la intenció de llançar al mercat una furgoneta cent per cent elèctrica que comptés amb un disseny inspirat en la seva famosa Transporter, la furgoneta coneguda com a Bulli que va arrasar en les dècades dels 60 i 70 i que se'n va convertir en un símbol de tota una generació, sobretot en el 'cotxe hippy' per excel·lència, molts van assegurar que no era una bona idea.

Tanmateix, totes les expectatives negatives van desaparèixer el dia de la presentació oficial de l'ID. Buzz, la furgoneta elèctrica que, com bé podem veure en les imatges, ha sabut trobar el punt perfecte entre respectar els dissenys retro i adaptar-se als nous temps.

 

I és precisament ara l'ID. Buzz la que ha entrat en una nova fase de la mà d'una nova versió GTX de tal manera que s'uneix a altres membres de la família ID com són l'ID. 3, l'ID. 4 i l'ID. 5. Una versió GTX que no fa cap altra cosa que convertir-la en una furgoneta elèctrica amb un toc més esportiu i que a més arriba amb el nivell d'equipament més top del fabricant.

La Volkswagen ID. Buzz posa a la venda la seva versió GTX

La principal novetat en aquest cas passa per l'apartat mecànica, amb una mecànica de fins a 340 cavalls de potència i que li permet comptar amb tracció a les quatre rodes. Evidentment es pot tenir en compte que per molt que sigui la versió més esportiva, aquest ID. Buzz GTX no deixa de ser una furgoneta, pel que no seria tampoc el model perfecte per als que busquin sensacions de veritat en carreteres de revolts on altres models elèctrics i esportius sí que ofereixen prestacions molt interessants.

 

Volkswagen ofereix aquesta nova versió amb la carrosseria de 5 places que arriba unida a una bateria de 84 kWh que li permet tenir 421 quilòmetres d'autonomia segons el cicle WLTP i amb la carrosseria de 7 places amb una bateria de 91 kWh que augmenta la seva autonomia fins als 473 quilòmetres segons el mateix cicle d'homologació.

Quant als preus, la versió de 5 places té un preu de poc menys de 78.000 euros, mentre que la versió de 7 places augmenta el seu preu fins a gairebé 82.000 euros, per la qual cosa no serà gens fàcil que acabi tenint molt èxit a nivell comercial, encara que això no signifiqui que sigui evidentment la millor opció de la seva gamma.