La felicitat no podria ser més gran a Cupra. I és que la jove marca espanyola, que en un altre temps va ser la divisió esportiva de Seat, ha arrencat la seva vida comercial de la millor manera possible.

Malgrat tenir molt pocs models al seu catàleg i a portar molt poc temps al mercat sent una marca pròpia, Cupra ha aconseguit acabar l'any en una més que digna vint-i-unena posició a Espanya. Una posició en la qual un model ha estat determinant per aconseguir-la: el Cupra Formentor.

El Cupra Formentor és el model més venut de la marca a Espanya - Cupra

Un Formentor que pot presumir de ser el primer model dissenyat íntegrament per l'equip de Cupra i de no ser un model derivat del catàleg de Seat, com sí que passa amb els Cupra León o Cupra Ateca.

És més, tan sols fa falta veure la posició en la qual ha acabat l'any aquest Cupra Formentor per entendre l'alegria a la marca espanyola. I és que, amb 9.208 matriculacions, aquest SUV cupè ha acabat en una més que digna posició número 31 al nostre país.

Jeremy Clarkson, el popular periodista britànic, deixa per terra el Curpra Formentor

Això sí, saben molt bé a Cupra que, per molt que el seu Formentor hagi estat un motiu d'alegria, no són pocs els que critiquen que, més enllà del seu disseny esportiu, ni els seus materials ni les seves prestacions no estan a l'altura d'aquesta etiqueta d'esportiu que se li ha posat des de la marca.

En aquest sentit, no ha estat altre que el popular periodista britànica especialitzat en cotxes Jeremy Clarkson, presentador durant molts anys del programa Top Gear de la BBC i conegut per ser un tipus que sempre té opinions molt directes, siguin bones o dolentes, el que ha deixat pels terres al Formentor.

Ho ha fet en una anàlisi en la qual ha apuntat els que han estat, en la seva opinió, els millors i els pitjors models d'aquest passat 2021. I el Formentor ha estat dels pitjors, segons Clarckson.

Si bé és cert que l'anglès ha lloat el seu disseny, les seves queixes han arribat tant en l'apartat de la qualitat dels seus materials com, sobretot, en quant a la seva conducció i la seva utilitat com a tot terreny.

"Només quan vaig tornar em vaig adonar que podria haver utilitzat el 4×4. No se'm va ocórrer perquè no et fa sentir que sigui el tipus d'automòbil que pots omplir amb menjar de porc i utilitzar en el fang. No sembla que sigui realment el tipus de cotxe que s'adaptaria a qualsevol paper", ha apuntat, assegurant també que li sembla un model "avorrit de conduir".