Seat i Peugeot són dos fabricants que fa molts anys que lluiten al mercat espanyol. Dues marques generalistes que tenen per objectiu els conductors que busquen models equilibrats en tots els sentits i amb preu atractius atesa la qualitat dels seus models.
Són moltes les batalles en les quals aquestes dues marques són protagonistes, i una d'elles és la dels SUV de grans dimensions. No és que sigui cap secret que a diferència del que passa amb els Arona i Ateca en el cas de Seat així com amb els 2008 i 3008 en el cas de Peugeot, quatre models amb unes vendes molt importants a Espanya, els Tarraco i 5008 són models amb xifres més discretes.
A les dues marques sabien, entre altres coses perquè són models familiars amb una mida ja important, que els seus Tarraco i 5008 no anaven a tenir el mateix èxit que les versions urbanes o compactes. Tanmateix, no tenir presència en aquest segment hauria estat un error fatal per la seva part.
Així, tenint en compte que els dos són models que es dirigeixen al mateix tipus de conductor i amb mesures molt semblants, la pregunta que es fan molts és més que obvia: quin dels dos SUV és millor comprar?
El Tarraco i el 5008, els SUV més ben dotats de Seat i Peugeot, cara a cara
És important tenir en compte que, si bé és cert que els són SUV generalistes, existeixen diferències entre ells. Segurament la més important és la que fa referència al model francès que, fixant uns preus més elevats que en el cas del model espanyol pretén posicionar-se un esglaó per sobre quant a qualitat.
Com veiem en quecochemecompro.es, el preu del 5008 més bàsic de tots és de 32.800 euros, un preu que exigeix finançament i que arriba amb un descompte ja aplicat de 1.700 euros. Per la seva part, Seat, més racional sempre, aposta per un preu de 27.990 euros en el seu Tarraco d'accés, també amb finançament obligatori i en aquest cas amb un descompte ja aplicat de ni més ni menys que 7.330 euros.
Així, en teoria, veient els preus, el 5008 hauria de ser un model millor. Tanmateix, veient els seus motors, la realitat és una altra. Mentre que el Peugeot compta en la seva versió d'accés amb un gasolina 1.2 PureTech de 130 cavalls de potència, el Seat arriba amb un 1.5 TSI de 150 cavalls de potència, el mateix motor que munta, per exemple, el Cupra Formentor més senzill. Allà és evident que el Seat està per davant.
Tanmateix, on el Peugeot es posiciona com una opció millor és quant a la qualitat dels seus materials, el seu disseny i el seu equipament, amb més tecnologia que la del Tarraco que, sense ser precisament la d'un Dacia, sí que està per darrere. Així, el Tarraco es presenta com una opció més racional, com és habitual en Seat, mentre que el Peugeot es presenta com una alternativa potser amb més qualitat i un disseny més atractiu a cost d'un preu, això sí, més car.