No és que sigui un secret precisament que, si hi ha una paraula que està guanyant pes cada vegada més en tot el que envolta al mercat de l'automobilisme, aquesta no és cap altra que electrificació.

Cada vegada són més les marques que aposten pels models elèctrics, ens altres coses perquè, com bé saben en Seat i a la resta de top vendes a Espanya i a Europa, les normatives de lluita contra l'emissió i contaminació són cada vegada més restrictives.

Malgrat que encara falten molts anys perquè a Europa es prohibeixi fabricar models que no siguin cent per cent elèctrics, totes i cada una de les marques, des de les més prèmium com Mercedes o BMW fins a les low cost com Dàcia, estan apostant per aquesta tecnologia en els seus models.

Això sí, per molt que existeixi un discurs per part dels fabricants així com de les autoritats sobre aquest esperançador futur, el cert és que la realitat, almenys a Espanya és una altra. I no ha estat cap altre que el CEO de Seat, Wayne Griffiths, el que ha encès l'alarma i ha deixat clar que el nostre mercat no va per bon camí en aquest sentit.

El CEO de Seat dona llum al problema dels elèctrics a les carreteres espanyoles

El màxim responsable de Seat, que sap perfectament que la quota de mercat dels elèctrics a Espanya és molt menor, amb prou feines un 9,7 per cent en el passat mes de desembre tenint en compte que dins d'aquesta quota són inclosos també els híbrids endollables, ha estat molt clar sobre això en unes recents declaracions.

"Espanya no pot ser a la cua d'Europa en electrificació. Només som per sobre de Grècia; el nostre mercat frega el 5% si incloem els híbrids endollables, mentre que en altres països és entorn del 80% com en Noruega o el 10%", va apuntar Griffiths.

Així, si bé és cert que des del fabricant espanyol saben que el futur passa pels elèctrics, saben també que un altre dels punts febles que té aquest segment en concret al nostre mercat són els punts de càrrega.

Es calcula que a Espanya n'hi ha uns 12.000, una xifra que es queda molt lluny dels 28.000 que els experts calculen que serien necessaris per poder crear una xarxa de mobilitat elèctrica eficient com la que tenen en alguns països del nord d'Europa.

Per molt que a poc a poc els elèctrics vagin guanyant pes, és evident que el nostre país va molt endarrerit sobre això, i veus autoritzades com el CEO de Seat ja no es mosseguen al llengua veient les preocupants xifres.