En Volkswagen ja van veure fa un temps que, malgrat que els SUV de mida mitjana com el seu Tiguan havien estat la referència durant molt temps, la tendència del mercat estava canviant.
I és que el boom dels SUV urbans, de mida més compacta però també més que interessants per a famílies, és ja una realitat. En aquest sentit, tan sols fa falta llançar un ull als catàlegs de les diferents marques per veure que fins i tot algunes d'elles com Volkswagen tenen diversos soldats en aquest batalla.
En el cas dels germànics, l'arribada recent del Taigo, el primer SUV compacte cupè de la marca, no ha fet cap altra cosa que ampliar a tres el nombre de SUV d'aquesta mida que tenen els alemanys en venda, amb el T-Roc i el T-Cros ja més que assentats.
Cada vegada són més els conductors que prefereixen perdre una mica d'habitabilitat i espai de càrrega respecte a SUV com el Tiguan i guanyar dinamisme de cara a una conducció urbana com és la que es pressuposa que tenen aquest tipus de models més compactes.
El Volkswagen T-Roc li continua robant vendes al Tiguan
I el millor exemple d'això és l'èxit que ja va tenir l'any passat el Volkswagen T-Roc i que, com bé demostren les xifres de vendes d'aquest primer mes de gener, està tenint en aquest curs.
Un T-Roc que va acabar el 2021 com el vuitè model més venut a Espanya, el més venut de Volkswagen amb gairebé 16.000 matriculacions. Una xifra que dobla la que va aconseguir el Tiguan, que no va arribar ni a les 8.000 vendes.
En aquest inici de 2022 la situació no ha variat en aquest sentit. El T-Roc ha acabat el mes de gener passat com el setè model més venut a Espanya amb 915 matriculacions. En el cas del Tiguan, ha acabat en la posició número 60 amb tot just 218 vendes.
És evident que els que busquen més espai i comoditat interior van cap a el Tiguan, però també ho és que el T-Roc pot presumir de ser un SUV igual de millor que el seu germà gran però que, i allà hi ha les xifres per demostrar-lo, té molta més sortida al mercat espanyol.
