Audi és una de les marques que pot presumir d'haver estat de les pioneres quant als SUV. Com van fer també al seu dia BMW i Mercedes, els alemanys van apostar per aquest tipus de models molt abans que ho fessin les marques generalistes. Una aposta que llavors passava per SUV de grans dimensions però que, a poc a poc, ha anat derivant també en el llançament de models més compactes.
I un dels SUV més ben valorats pels amants d'Audi és el seu Q5, un SUV de mida mitjana que té rivals top com el Volvo XC60 o el BMW X3, entre molts d'altres. Un model que, com bé en saben els que ja tenen un o en volen un, compte en tots els casos amb motors amb sistema de micro hibridació que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT.
Això sí, com bé saben també els que tenen intenció de fer-se amb un d'ells, no és que sigui un model precisament barat, més aviat el contrari Audi demostra que és una marca prèmium, entre altres coses, en els seus preus.
El Lexus NX, una alternativa molt a tenir en compte de l'Audi Q5
És per això que són molts els que, veient que el Q5 més senzill de tots té un preu de partida de, com veiem en quecochemecompro.es, 53.170 euros, busquen alternatives també prèmium que no tinguin un cost tan elevat.
I allà és on apareix un model que, de fet, molts consideren fins i tot millor. No és cap altre que el Lexus NX, un dels SUV més ben dotats de la marca prèmium de Toyota i una alternativa molt top al Q5.
Primer, pel seu preu. I és que, com en veiem en el esmentat mitjà, aquest Lexus NX en la seva versió més senzilla té un preu de 44.400 euros, és a dir, gairebé 9.000 euros més barat que el Q5. Però ull perquè, més enllà del preu, un dels punts forts d'aquest model és que, a diferència de l'Audi, aquest NX sí que compta amb un motor híbrid pur.
En aquest cas, un HEV de 242 cavalls que, al marge de permetre que aquest SUV llueixi amb orgull l'etiqueta ECO de la DGT, li permet també tenir uns consums molt més baixos.
D'altra banda, Lexus demostra que és una marca prèmium també amb els seus acabats. I és que aquest NX compte de sèrie amb, entre altres coses, alarma, control de creuer adaptatiu, lector de senyals, sistema de so amb pantalla de 9,8 polzades, llantes d'aliatge, fars LED, retrovisors autoretràctils, climatitzador bizona, presa USB, sensor de pluges i càmera posterior.