El mercat espanyol de turismes va tancar juliol amb un fort repunt en matriculacions, assolint les 98.337 unitats, la qual cosa suposa un creixement interanual del 17,1 %. En l'acumulat anual ja s'han matriculat 708.139 cotxes, amb un increment del 14,3 % respecte al mateix període de l'any anterior. En aquest escenari de recuperació constant, alguns models han registrat comportaments especialment destacables.
El Dacia Sandero continua liderant el mercat, tant en les xifres mensuals com en l'acumulat de 2025. Amb 2.814 unitats venudes al juliol i un total de 23.180 des de començament d'any, manté la seva posició com el cotxe més venut a Espanya. Tanmateix, aquesta hegemonia comença a estar en dubte a causa de l'excel·lent acompliment del Hyundai Tucson, que ha estat el segon model més matriculat el juliol amb 2.360 unitats. Aquest resultat el converteix en la principal amenaça per al lideratge del Sandero en el que resta d'exercici.
El cridaner del cas és que el Tucson, malgrat ocupar el vuitè lloc en el rànquing acumulat, ha mostrat una evolució ascendent sostinguda. Si aquesta tendència es manté en els propers mesos, podria tancar l'any en una posició molt més propera al primer lloc. El seu acompliment al juliol ha superat al d'altres models tradicionalment ben posicionats com el Seat Eivissa, el Toyota Corolla o el Peugeot 2008, que també han registrat bons resultats, però sense assolir aquest nivell de progressió.
L'empenta del Tucson agita la part alta de la classificació
Juntament amb el Hyundai Tucson, altres models han protagonitzat un mes de juliol competitiu. El Seat Eivissa va assolir les 2.157 unitats i se situa tercer en el rànquing mensual, consolidant la seva quarta posició en l'acumulat anual. El Toyota Yaris Cross i el Toyota Corolla també han tancat el mes per sobre de les 2.000 unitats, mentre que el Seat Arona, el Peugeot 2008 i el Volkswagen T-Roc empaten en la vuitena posició mensual amb 1.922 unitats cada un.
Es pot destacar que la majoria d'aquests models comparteixen enfocament urbà o familiar, la qual cosa reflecteix la preferència del mercat espanyol per cotxes pràctics, compactes i amb varietat mecànica. En aquest sentit, el bon comportament del Tucson al juliol podria respondre a una combinació d'oferta, disponibilitat i una creixent demanda per SUV polivalents de gamma mitjana.
A falta de cinc mesos per tancar l'any, el lideratge del Sandero no està garantit. La dinàmica actual afavoreix una segona meitat d'any amb moviments en la part alta del rànquing, especialment si models com el Tucson mantenen el ritme de creixement mostrat al juliol. El mercat continua sent volàtil, i qualsevol alteració en l'oferta, promocions o renovacions de gamma pot modificar l'equilibri actual de forces.