Carregant...

Si ets d'aquestes persones a les quals els preocupa el consum de combustible del seu cotxe, en especial, si tens un elèctric amb una autonomia no massa alta, els experts en estalvi suggereixen que és millor no anar a 120 quilòmetres per hora per l'autopista. La velocitat recomanada perquè el cotxe arribi a la seva màxima eficiència és de 100 quilòmetres per hora, una diferència amb la qual podràs notar una important reducció del consum.

Bàsicament, això es deu al fet que el cotxe té menys resistència aerodinàmica, i el vent en contra no suposa un problema tan greu. D'aquesta manera, el motor no necessita generar més potència per arribar a la velocitat desitjada. I, òbviament, és un plus en seguretat, ja que un accident a 20 quilòmetres per hora menys, encara que continua sent perillós, redueix considerablement la taxa de mortalitat, un punt que sempre cal tenir en compte.

Parlant de xifres, en un cotxe estàndard el consum a 120 km/h se situa en uns sis o set litres per cada 100 quilòmetres, mentre que baixant a 100 km/h, aquesta xifra es redueix fins als cinc o cinc litres o mig, encara que tot depèn del model, del combustible o de l'antiguitat que tingui el cotxe. I no es tradueix en una pèrdua important de temps, ja que tan sols arribaries uns pocs minuts més tard a la destinació desitjada. Per no esmentar que també implica un menor desgast en els pneumàtics, l'oli o els frens.