El Opel Corsa és un dels models amb més història a les nostres carreteres. Són ja moltes les generacions de l'utilitari alemany que han passat pel nostre mercat, sumant vendes de forma constant i fent d'ell un dels Opel més venuts a Espanya.

Un model que, com sol ser habitual a la marca alemanya, destaca per ser molt equilibrat en tots els sentits. L'únic problema és que, com bé saben els amants dels utilitaris, el Corsa sempre s'ha caracteritzat per ser un model amb un disseny un punt conservador.

 

Opel, com bon fabricant alemany que és, no sol arriscar precisament gaire en aquest sentit, més aviat el contrari. Si bé és cert que és un model que ha anat evolucionat amb el pas del temps i adaptant les seves línies a les tendències de cada moment, no és un model que solgui apostar per disseny trencadors. En aquest sentit, tenen un evident paral·lelisme amb el que solen fer en Seat amb la seva Ibiza o en Volkswagen amb el seu Polo.

El Peugeot 208 és un dels models que està aconseguint fer ombra al Opel Corsa

És per això que, tenint en compte a més que sol ser un model habitualment més car que el propi Ibiza, els que busquen un utilitari equilibrat en tots els sentits van abans a buscar el model espanyol que a buscar l'alemany. I les xifres de vendes així ho demostren.

I és que, mentre el Seat ha aconseguit en aquests dos primers mesos de l'any ni més ni menys que 2.395 vendes sent el líder de la seva categoria, el Opel ha aconseguit 1.205 vendes, és a dir, pràcticament la meitat de les matriculacions. És cert que el Corsa no té males xifres de vendes, però també ho és que són xifres correctes, sense poder muntar grans celebracions sobre això.

Però segurament el que més fastigueja a Opel no és que l'Ibiza, un model més barat li robi vendes, sinó que sigui el Peugeot 208 el que sí que estigui aconseguint millors xifres. L'utilitari francès porta ja 2.215 matriculacions, sent el segon utilitari més venut aquest any a Espanya.

 

I això que no és un model barat tenint en compte la resta del seu segment. Com veiem en quecochemecompro.es, el preu del 208 més senzill de tots és de 15.400 euros, mentre que el del Corsa d'accés és de 13.950 euros. Els dos arriben amb mecàniques idèntiques, un 1.2 de75 cavalls, i amb equipaments molt similars també, per la qual cosa el punt a favor, el que està fent del Peugeot un model més venut és el seu disseny.

No és que sigui cap secret que el llenguatge actual de disseny dels Peugeot està triomfant molt a Espanya. De fet, més enllà del 208, els SUV 2008 i 3008 són també súper vendes al nostre país, evidenciat que cada vegada són més els que opten per pagar potser una mica més però fer-se amb models més atractius i amb un punt més esportiu que el Corsa.