Veient les xifres de vendes que està aconseguint Dacia en els últims anys tant a Espanya com a Europa, especialment gràcies al brutal èxit que està tenint el seu Sandero, el model més venut tant al nostre país com al mercat del vell continent en el passat 2024, és més que evident que la marca romanesa s'ha convertit en tota una referència.

Un fabricant que està vivint segurament el seu millor moment comercial des que va arribar a la immensa majoria de mercats a Europa fruit, entre altres coses, de l'encariment general dels preus dels cotxes i, a més, de la pèrdua de poder adquisitiu de bona part de conductors que fins fa molt poc no volien saber res d'una marca low cost però que ara, ja sigui per necessitat o per què no volen pagar certs preus, veuen fabricants com Dacia opcions realment interessants.

 

Però el problema que té aquest fabricant en concret és que, per molt que sigui la referència quant a vendes a Europa, són alguns els fabricants que estan començant a posar contra les cordes alguns dels seus models, especialment marques que arriben des de la Xina amb productes molt interessants quant a relació qualitat preu i que estan aconseguint cada vegada millors xifres de vendes.

Omoda és un problema per a Dacia

Un bon exemple d'això és MG, encara que es pot destacar que precisament és una altra marca xinesa que compta amb una oferta molt més limitada però amb un model cada vegada més reeixit la que, almenys a ulls de Dacia, es converteix en un dels seus rivals més directes: Omoda.

 

En aquest cas estem davant d'un fabricant que ha passat la immensa majoria de les seves vendes fins ara en únic model, l'Omoda 5, un SUV té un preu molt similar a què tenen opcions de Dacia com és el cas Duster o el Bigster però que arriba més ben dotat en tots els sentits i que, sobretot, té un estatus molt superior al dels models de la marca low-cost romanesa, sent un model que fins i tot molts conductors no consideren un low-cost sinó un model generalista, una cosa lògica tenint en compte com de ben dotat que arriba en molts sentits.

És evident, i positiu en aquest cas per a Dacia, que la marca associada a Renault continua tenint molt marge respecte a aquest tipus de marques xineses, però també ho és que en el fabricant sap molt bé que l'ampliació d'oferta i de productes que estan duent a terme aquest tipus de marques pot acabar suposant un problema molt seriós en el seu cas.