El Dacia Duster, amb permís d'altres tot terrenys més petits com el Fiat Panda, continua sent una de les millors opcions per a qui busca un tot camí espaiós, econòmic i amb tracció total. Tanmateix, aquesta situació podria canviar ben aviat: la nova normativa d'emissions posa les coses més difícils.

Duster

Un problema seriós

Actualment, el Dacia Duster amb tracció total passa dels 20.000 euros descomptes de la marca inclosos, però no està clar que la nova generació del tot camí romanès vagi a incloure aquesta versió. Els 4x4, és ben sabut, generen més emissions i els estrictes protocols que estan a punt d'aprovar-se a Europa convertiran la tasca d'oferir un Duster amb tracció total a preu assequible en tasca de titans. Dàcia i Renault volen mantenir aquesta opció en la seva gamma, però no van acceptar que el preu es dispari. Fins i tot el conseller delegat de Dàcia, Denis Le Vot el reconeix: "l'equació és fotudament complicada".

Canvis mecànics

La solució comportarà canvis mecànics associats a l'electrificació que podrien implicar que desaparegui la transmissió amb reductora i es de passada a un sistema elèctric amb motor propi que treballarà sobre l'eix posterior per donar-li configuració de 4x4. La versió tot terreny, a més, deixarà de ser dièsel i funcionarà amb un motor de gasolina. Caldrà veure què succeeix.