És de sobres conegut que la immensa majoria dels que acudeixen a un concessionari d'Audi no ho fan a la recerca d'un model barat, sinó que ho fan a la recerca d'un model que se situa a diversos esglaons per sobre de la mitjana del que es refereix a estatus al mercat i que, a més, sigui un model que compti amb l'últim en tecnologia del mercat, bons motors, bon disseny i bones qualitats.
Això no significa que, com els passa a altres marques prèmium, sobre totes les europees, que es pagui un alt preu pels Audi no vol dir que siguin els models més fiables del mercat. És més, la marca alemanya acabat en la posició 18 en l'últim estudi realitzat per l'Organització de Consumidors i Usuaris que s'ha centrat en la fiabilitat de la indústria de l'automòbil.
És cert que és una posició que ha deixat a la marca alemanya per davant d'altres marques molt més venuts a Europa, però també ho és que està lluny d'altres marques prèmium com és el cas per exemple de Lexus, la marca prèmium japonesa que ha acabat sent la que millor resultat ha obtingut.
L'Audi A1, el més fiable i el més barat
El que sí que ha estat segurament sorprenent fins i tot per a la marca alemanya ha estat comprovar com un dels seus models ha acabat sent el que, segons aquest estudi de la OCU, pot presumir de ser el model nou amb motor de gasolina que ha obtingut el millor resultat quant a fiabilitat.
No ha estat altre que l'Audi A1, el model més petit i més barat de la marca alemanya que, de fet, no entra precisament en els plans del futur a llarg termini del fabricant associat al grup Volkswagen. És més, el fet que sigui un dels models que menys beneficis de la marca alemanya és el que ha provocat que l'Audi ja tinguin molt clar que, per molt que obtingui resultats interessants com és el que ha obtingut en aquest estudi de la OCU, no hi ha futur d'aquí a gaires anys per a aquest utilitari prèmium.
En qualsevol cas, si bé és cert que la marca alemanya estan més que satisfets a veure com s'utilitari prèmium acabat en la primera posició en aquesta categoria, segurament preferiria no haver obtingut millors resultats a nivell general com marca, entre altres coses perquè avui dia el principal criteri a l'hora de comprar un cotxe nou per a la immensa majoria de conductors a Europa és la fiabilitat.