Fins fa tot just uns anys, per molt que la globalització és la teva vida implantada des de fa dècades, mercats com l'asiàtic, l'europeu i el nord-americà jugaven les seves pròpies regles i tenien els seus propis models d'èxit. Sí, com continua ocorrent ara entre el mercat europeu i el mercat nord-americà, existien grans diferències entre els models més venuts en cada un d'ells, mentre que directament era molt complicat veure a Europa models que arribessin de mercats com el xinès.

Tanmateix, l'entrada en joc dels models 100 × 100 d'elèctrics ha canviat radicalment el panorama de la indústria de l'automòbil a nivell mundial, entre altres coses perquè ara el mercat xinès pot presumir de ser l'autèntica referència quant a les vendes d'aquest tipus de cotxes ja que gairebé un de cada dos elèctrics que es venen al món ho fan al mercat xinès.

 

Si bé és cert que moltes marques europees argumenten que l'èxit dels models xinesos tant al seu mercat natal com a Europa i a Amèrica rau en el fet que té un cost de fabricació molt més baix, es pot destacar també que els fabricants xinesos i asiàtics han estat molt intel·ligents a l'hora de llegir quins són les necessitats dels seus clients quant als cotxes elèctrics, i han millorat molt tecnològicament els seus models estrella.

Les marques xineses que són un problema per a fabricants clàssics

Quant a les marques que més pes estan tenint al terreny dels elèctrics a nivell mundial i que cada vegada tenen més pes a Europa i a Amèrica del Nord, no són d'altres que MG, BYD i Zeekr, sent les dues primeres una marca dirigida a aquells que busquen un elèctric amb un preu moderat però amb unes característiques ja molt decents i, l'últim, sent un tipus de marca dirigida als que busquen un elèctric prèmium.

 

L'èxit d'aquestes marques, especialment de MG i de BYD, és que ofereixen productes amb una relació qualitat preu que, almenys fins ara, les marques de tota la vida ja siguin europees, nord-americanes o japoneses, no poden igualar, ni tampoc poden igualar les prestacions que tenen aquest tipus de models amb el seu preu.

No és estrany llavors que algunes marques, especialment fabricants europeus, estan reclamant ja la Unió Europea que prengui mesures contra aquest tipus de fabricants a través de la suspensió d'ajuts a la compra de models elèctrics que no estiguin fabricats en territori europeu.